Zdarza się, że cały tydzień może być tygodniem wiecznego stresu. Natłok pracy, pretensje szefa, dużo obowiązków czy masa innych problemów. Radzimy jak uspokoić się i wyrównać swój nastrój.

Zły wygląd skóry

Objawy: Stres ma wpływ na ilość kolagenu. Im więcej stresu, tym mniej kolagenu w skórze. Stres oksydacyjny zwiększa stany zapalne, także w skórze, dlatego należy dbać o zmniejszanie ilość stresujących sytuacji.

Rozwiązanie: Aktywność fizyczna zwiększa przepływ krwi i tlenu w komórkach. To sprawia, że skóra ożywia się i zmniejsza się ilość stresy oksydacyjnego.

 

Irytacja

Objawy: Nawet najmniejsze rzeczy potrafią Cię wkurzyć. Czujesz dużą presję i wahania nastroju.

Rozwiązanie: Oddychanie pomaga w takich sytuacjach. Oddychaj delikatnie przez nos i usta, aby maksymalnie dotlenić mózg. To pozwoli na utlenienie krwi i dostarczenie jej do wszystkich komórek.

 

Brak snu

Objawy: Oprócz ograniczenia snu i nie wysypiania się czujesz się zmęczona. Miewasz złe sny, które rozbijają Cię na cały dzień.

Rozwiązanie: Ustal godziny, kiedy kładziesz się do łóżka. Unormuj godziny snu i wstawania. Kładź się do łóżka i rozluźnij się. Nie oglądaj mnóstwa filmów czy seriali, które poprzez promieniowania światła zaburzają wytwarzanie melatoniny (hormonu snu).

 

Bolesność

Objawy: Bóle głowy, pleców, karku spowodowane praca biurową mogą uprzykrzać zarówno sen jak i samopoczucie. Twoja postawa ma duży wpływ na to jak się czujesz.

Rozwiązanie: Odpowiednie ćwiczenia wzmacniające postawę oraz gorąca kąpiel. Ciepła woda rozluźnia mięśnie. Dodanie do takiej kąpieli olejków zapachowych pozwala bardziej się zrelaksować.

Komentarze: