Dla wielu kobiet sylwetka po-ciążowa to problem, z którym trudno sobie poradzić. Jednak nie ma żadnych przeszkód, aby wrócić do formy sprzed ciąży. Jak to zrobić?

8-new-mom-fitness-rules-4
Ciąża to dla kobiet okres niezwykle szczęśliwy, który pozostawia po sobie nie tylko ślad w postaci dziecka, ale także zmiany wyglądu. Wiele kobiet nie radzi sobie po ciąży z własnym ciałem, ale w większości z własnego lenistwa. Przykładem może być Anna Szczotka, która po urodzeniu dziecka w niezwyklej formie wystąpiła na zawodach w kategorii Fitness Sylwetkowe. Pamiętajcie – nie ma wymówek!

 

Nie za szybko

Ciąża wiąże się z wieloma procesami, których nie da się „przeskoczyć”. Ciało się zmienia, ale także odbudowuje się i w tym okresie nie należy zabiegać o piękną swyletkę. Okres rekonwalescencji trwa około 6 tygodni po porodzie.

Nie zastosowanie się do zaleceń może skutkować nieprawidłową laktacją czy uszkodzeniami macicy czy mięśni brzucha.

Dobrym rozwiązaniem mogą być jednak spacery na świeżym powietrzu. 30-minutowy spacer pomaga w zmniejszeniu tkanki tłuszczowej zgromadzonej po ciąży a także uregulowania gospodarki hormonalnej.

 

Jedz rozsądnie

Po ciąży kobieta musi skupić się na karmieniu dziecka piersią, zatem to co spożywa ma wpływ na laktację. Pamiętaj, aby unikać ciężkich, tłustych i niezdrowych potraw, nie tylko na wzgląd na dziecko, ale także z uwagi na Twój „wygłodniały” organizm, który będzie absorbował praktycznie wszystkie węglowodany.

Warto pomyśleć o potrawach z kurczakiem, warzywami, błonnikiem, witaminami i owocami. Należy pamiętać, aby uważać na zwiększone spożycie białka, ponieważ może ono wpłynąć na laktację i zdrowie dziecka.

 

Odżywki białkowe

Suplementy białkowe są wskazane, ale nie w nadmiernej ilości. Jedna porcja białka w ciągu dnia dla uzupełnienia jego poziomu w organizmie jest jak najbardziej zalecana. Warto uważać jednak na sztuczne słodziki i wypełniacze.

 

Karmienie piersią może pomóc w utracie tłuszczu

To ciekawa teoria, mówiąca, że karmienie piersią ma wpływ na redukcję tkanki tłuszczowej. Po pierwsze, jest to polecana metoda karmienia dziecka. Dostarcza ona wielu witamin i minerałów. Po drugie, usprawnia metabolizm Twojego ciała, a to wpływa na przyspieszenia spalania tłuszczu.

Wiele kobiet ma jednak problem z karmieniem piersią, więc polecamy lektury dotyczące tego zagadnienia jeszcze przed urodzeniem.

 

Patrz na swój organizm

Nie nastawiaj się, że od razu po urodzeniu dziecka będziesz mogła swobodnie wykonywać wszystkie ćwiczenia z taką samą intensywnością. Twoje ciało będzie nieprzystosowane po tak długim okresie ciąży, a także wyczerpane zarwanymi nocami.

Pamiętaj, aby sprawdzać swoje ciało. Zacznij powoli i patrz na reakcję. Liczy się systematyczność. Jeśli masz chwilę wolnego czasu, gdy dziecko śpi, wykonuj jakieś ćwiczenia np. na brzuch.

 

Potrzebujesz czasu

Pamiętaj, że aby wrócić do formy potrzebujesz czasu. Daj go sobie. Jeśli czujesz, że nie powinnaś rozpoczynać treningów nie rób tego. Twoje ciało ma mówić za siebie.

Zacznij od krótkich treningów, najlepiej spacerując na świeżym powietrzu. Następnie dodaj ćwiczenia siłowe z małym ciężarem. Jeśli będziesz widziała efekty może pójść o krok dalej i zwiększyć intensywność ćwiczeń.

Komentarze: