Miesiączka to czas kiedy hormony szaleją. Wiele kobiet pozwala sobie na folgowanie i zjada tabliczkę czekolady, inne nie jedzą nic, zaś jeszcze inne czują się wzdęte. Jak jeść, aby czuć się dobrze i nie zaburzać hormonów?

Wiele czynników decyduje o tym jak czują się kobiety podczas miesiączki – gospodarka hormonalna, dieta, ćwiczenia, zmęczenie, stres. Bóle miesiączkowe potrafią być bardzo silne, co może zakłócać wykonywanie pewnych czynności lub zniechęcać do nich.

Mamy dla Was kilka prostych porad jak poprawić swoje samopoczucie i zdrowo zjeść:

Warzywa i owoce – te pokarmy są źródłem węglowodanów, które wspomagają wydzielanie endorfin, ale także źródłem składników odżywczych. Zielone warzywa liściaste mają dużą ilość żelaza, które zapobiega niedokrwistości.

Woda – nawodnienie w czasie miesiączki to ważna rzecz. Odpowiednie uzupełnianie wody wpłynie także na zmniejszenie ilości zatrzymywanej wody w organizmie, dzięki czemu nie będziecie czuły się tak opuchnięte. Zmniejszy to także wzdęcia. Unikajcie kawy, napojów słodzonych oraz gazowanych.

Ryby – ryby podczas miesiączki to także dobre rozwiązanie. Dzięki dużej zawartości kwasów omega i tłuszczów zmniejsza się intensywność skurczów. Ponadto, omega-3 pozwalają na naturalną regulację cyklu miesiączkowego.

Odpuśćcie jednak potrawy smażone, słodycze, czy produkty mleczne.

Komentarze: