Gdy na myśl przychodzi trening siłowy to większość kobiet wyobraża sobie to tak: dwóch wielkich mężczyzn siłuje się ze sztangą jednocześnie drąc się i przeklinając. Wyobraźnia jest niezwykle zaskakująca, jednak prawda jest zupełnie inna, a brzmi ona następująco: każda aktywna kobieta powinna wykonywać trening siłowy. Dlaczego?

Trening siłowy powienien być podstawą treningową dla kobiet, które pragną osiągnąć smukłą i kształtną sylwetkę. To właśnie siła, którą wkłada się w walkę z ciężarem sprawia, że mięśnie się wykształcają i utwardzają. Pogląd, iż kobieta ćwicząca siłowo będzie przybierała na masie mięśniowej nie jest do końca prawdziwy.

Siłowe podejście do treningu nie tylko zmienia sylwetkę, ale przede wszystkim poprawia kondycję zdrowotną. Normuje ciśnienie, rowija naczynia krwionośne, usprawnia prace płuc, wygładza skórę i ujędrnia sylwetkę.

 

Poprawa układu krążenia

Ćwiczenia siłowe choć podnoszą ciśnienie, tymczasowo, to wpływają na ich wzmocnienie. Normuje to także ciśnienie spoczynkowe tuż po treningu. Nie sposób wymienić wszystkie badania jakie przeprowadzono na temat wpływu treningu siłowego na układ krążenia, ale wiadomo, że zaledwie godzina „siłówki” w tygodniu znacząco zmniejsza ryzyko udaru, bo aż o 25%.

Co ciekawe, i zapewne interesujące, ćwiczenia siłowego zmniejszają ryzyko wystąpienia raka piersi w przedziale 20-40%. Zwiększanie siły mięśni sprawia, że poziom estrogenu u kobiet utrzymuje się wraz z wiekiem. Jest to ważne, ponieważ spadek estrogenu może prowadzić do występowania komplikacji zdrowotnych w tym: przybierania na wadze, problemów z tarczycą czy właśnie raka piersi.

Trening siłowy wpływa także na obniżenie ryzyka zachorowania na cukrzycę typu 2. „Siłówka” wpływa na redukcję tkanki tłuszczowej a tym samym unormowania poziomu cukru we krwi (insulinoodrporność).

 

Wzmocnienie układu odpornościowego

Ćwiczenia siłowe aktywuje układ odpornościowy. W połączeniu z odpowiednio zbilansowaną dietą i odpoczynkiem możecie być pewne, że nie będziecie chorowały.

 

Zwyrodnienie stawów

Wydawać by się mogło, że to właśnie ludzie, którzy przeciążają swoje stawy sa bardziej narażeni na wystąpienie zwyrodnienia stawów. Tak jednak nie jest i to właśnie odpowiednio przeprowadzana ćwiczenia siłowe zapobiegają zwyrodnieniu stawów i kości oraz osteoporozy.

Komentarze: