Pytanie o ćwiczenia w ciąży to odwieczny dylemat, jednak naszym zdaniem ruch to coś pozytywnego w każdej sytuacji, zatem w ciąży także. Joga może być dobrą alternatywą nie wymagającą nadmiernego wysiłku, jednak  korzystnie wpływającą na ciało i rozwój dziecka.

Istnieją jednak przypadki, kiedy kobiety w ciąży nie powinny wykonywać żadnej aktywności: ciąża mnoga, nadciśnienie tętnicze, historia porodu przedwczesnego, łożysko przodujące czy problemy z szyjką macicy. Jeśli jednak żadne z tych zaburzeń Cię nie dotyczy to warto się trochę poruszać.

Joga w ciąży pomaga w 3 podstawowych sprawach – elastyczności ciała, stabilności psychicznej i koncentracji na oddechu. Korzyści idące z jogi prenatalnej mogą być bardzo pozytywne dla rozwoju płodu.

Ćwiczenia te zwiększają siłę mięśni, łagodzi kompresję nerwową, poprawia ogólną wydajność układu sercowo-naczyniowego i pomaga w przepływie krwi do płodu.

 

Oto kilka podstawowych ćwiczeń:

– Powitanie Słońca (poprawia siłę mięśni)

Sun-Salutation-teen

– Poza drzewa (równowaga i redukcja napięcia mięśniowego)

fitness-challenge-tree-pose-juicebar

– Bogini (zmniejsza stres i niepokój)

goddesspose

– Stały przepływ (zwiększa wytrzymałość układu sercowo-naczyniowego)

sea8

Komentarze: