Istnieje kilka mitów, które należy jak najszybciej obalić. Niestety sa one tak głęboko zakorzenione, że wiele kobiet popełnia błędy narzucone im przez ich trenerów. Czas z tym skończyć.

Wiele kobiet zniechęca się albo nawet rezygnuje z treningów kierując się mitami, które kiedyś zostały stworzone. chcemy Wam Drogie Panie przybliżyć prawdę objawioną, dzięki której, mamy nadzieję, zaczniecie jeszcze intensywniej i lepiej trenować.

 

1. Kobiety nie powinny trenować jak mężczyźni.

Nie ma ćwiczeń, które są „męskie”. Wszystkie ćwiczenia, które wykonują mężczyźni mogą także wykonywać kobiety. Jedyna przeszkodą może być cel, jaki kobiety chcą osiągnąć, ponieważ nie każde ćwiczenie może ten cel spełnić. To jedyna przeszkoda.

Wszystko zależy od tego, co dana kobieta chce osiągnąć. Pod to układany jest plan treningowy, który może uwzględniać zarówno martwy ciąg czy przysiady, a nawet wyciskanie sztangi na ławce.

 

2. Wszystkie kobiety chcą tego samego.

Jeśli po raz pierwszy zapisałaś się na siłownię i przyszłaś sama, bez trenera, to nie patrz na inne kobiety. Musisz wiedzieć, że Wasze cele mogą się różnić. Najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług trenera, który dopasuje trening do Twoich potrzeb i oczekiwań.

Niektóry kobiety chcą wyglądać jedynie na smukłe i zgrabne, inne zaś chcą być umięśnione. Każda z tych kobiet ma inny plan treningowy. Skup się na sobie i myśl o sobie na siłowni. Siłownia to idealne miejsce, aby być egoistką.

 

3. Suplementy dla kobiet są inne.

To nie prawda. Są jedynie produkty, których kobiety nie powinny przyjmować np. Tribulusy, który wzmagają wydzielanie testosteronu. Większość innych suplementów mogą być stosowane zarówno przez kobiety jak i mężczyzn.

Wiele mitów krąży wokół odżywek białkowych, a tak na prawdę każde białko nadaje się do spożycia przez kobiety. Różnicą może być jedynie ilość spożywanego preparatu. Białko nie ma ubocznych działań jak np. porost włosów czy obniżenie głosu. Wszystko to mit.

Odżywki białkowe dla kobiet chcących zredukować swoją wagę są idealnym rozwiązaniem.

 

4. Ćwiczenia siłowe są szkodliwe i niebezpieczne.

Ćwiczenia siłowe mogą być szkodliwe i niebezpiecznie jeśli źle się je wykonuje. I to nie tylko w przypadku kobiet. Mit ten wziął się od przeświadczenie, że kobiety są słabsze i szybko mogą zrobić sobie krzywdę. Wszystko zależy od techniki.

Powstało wiele badań, których nie trzeba przytaczać, że kobiety, jak i mężczyźni, wykonujący ćwiczenia siłowe są nie tylko silniejsi, ale także zdrowsi i statystycznie żyją dłużej. Trening siłowy to także idealny bodziec dla organizmu do rozwoju i polepszenia sylwetki.

Nie bójcie się wykonywać ćwiczeń siłowych. Nie oznacza to, że będziecie jak mężczyźni. Wasze mięśnie nie będą wielkie i nabrzmiałe. Wszystko zależy od planu treningowe i diety. Popatrzcie na zawodniczki Bikini Fitness, które bardzo często trenują siłowo, a ich sylwetki przypominają raczej sylwetki modelek aniżeli kulturystek.

 

5. Kretyna nie dla kobiet.

Kreatyna jest wytwarzana w każdym organizmie ludzkim. Występuje głównie w mięśniach i ścięgnach. Jest niezbędna do rozwoju organizmu pod kątem umięśnienia.

Działanie kreatyny zbadano już wiele lat temu i wiadomo, że jej suplementacja pomaga w budowaniu mięśni i zwiększaniu ich wydajności. Jeśli Twoim celem jest nabranie delikatnego umięśnienia to kreatyna jest dobrym rozwiązaniem.

 

6. Dla kobiet tylko cardio.

Tak jak wspomnieliśmy już wcześniej, aby rozwijać się w pełni należy także wykonywać ćwiczenia siłowe. Aeroby to nie jedyna droga do polepszenia kondycji.

Połączenie treningu siłowego zakończonego treningiem cardio jest najlepszym rozwiązaniem na utratę tłuszczu.

To kilka mitów, które chcieliśmy obalić. Mamy nadzieję, że wypróbujecie to na własnej skórze.

Komentarze: