W tym artykule przedstawimy Wam założenia dietetyczne, jakie powinny zostać wzięte pod uwagę przy rozpoczęciu ćwiczeń. Każda z Was może nauczyć się tego dość szybko i sama dostosowywać potrzebne składniki.

Kontrola kalorii

Na samym początku należy obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne. Zbilansowanie tej wartości to klucz do sukcesu. To od kalorii zależy czy będziecie przybierały na wadze czy też ją traciły.

Na naszym forum znajdziecie kilka schematów profesjonalnego obliczania zapotrzebowania kalorycznego. Wszelkie kalkulatory dostępne na stronach internetowych nie są wiarygodne.
Oblicz dziennie zapotrzebowanie kaloryczne

 

Wszystko to woda

My sami składamy się w kilkudziesięciu procentach z wody, zatem świadczy to o tym, że jest ona nam niezbędna do prawidłowego funkcjonowania. Kobiety powinny spożywać min. 1,5 litra wody dziennie, a przy ćwiczeniach fizycznych nawet 3 litry.

Picie wody odpowiada za odpowiednie nawilżenie tkanek (skóry, narządów wewnętrznych), normuje gospodarkę hormonalną i enzymatyczną, normuje krążenie.

 

Jakość produktów spożywanych

Z diety całkowicie powinnyście usunąć produkty przetworzone. Są one tworzone w procesach przemysłowych wypełnione sztucznymi składnikami i tłuszczami TRANS (szkodliwymi dla zdrowia). Świeże produkty bez konserwantów, szczególnie dużej ilości sodu i ograniczonej ilości cukrów.

Najlepszym rozwiązaniem jest przyrządzanie jedzenia samemu. Samoświadomość tego co się je jest nie tylko uspokajająca ale także oszczędna.

 

Insulina na odpowiednim poziomie

Insulina to hormon anaboliczny. Odgrywa on kluczową rolę w metabolizmie węglowodanów, ale również białek i tłuszczów.

Jej rolą jest ograniczanie poziomu cukru (glukozy) we krwi. Szczególnie po posiłku bogatym w węglowodany i cukry. Jej odpowiedni poziom ma wpływ na redukcję tkanki tłuszczowej. Można ją kontrolować poprzez jedzenie odpowiednich produktów, które charakteryzują się niskim indeksem glikemicznym (GI). Im niższy, tym lepszy.

Stabilność cukrów we krwi wpływa także na odpowiedni poziom energii i samopoczucie.

 

Odpowiednie białko

W celu poprawienia umięśnienia ciała należy spożywać odpowiednią ilość białka. To ono stanowi budulec mięśni. Nie wolno jednak zapominać, że nadmiar białko szkodzi.

Ostatnimi czasy, popularne stały się diety wysokobiałkowe, które pozwalają na szybko utratę tłuszczu, jednak bardzo często powodując zaburzenia w pracy nerek, dla których nadmiar białka jest zabójczy. Pamiętajcie, wszystko musi być zbilansowane.

 

Tłuszcze

Choć samo słowo „tłuszcz” nie kojarzy się zbyt dobrze, to jednak ich suplementacja w diecie jest niezbędna do odpowiedniego funkcjonowania. Nie dość, że są one źródłem energii, to mają znaczny wpływ na funkcjonowanie naszego mózgu i szereg innych narządów. Chronią także przed chorobami sercowymi i udarami.

Komentarze: