Po wprowadzeniu i przedstawieniu założeń dietetycznych w aktywności fizycznej kobiet, przyszła pora na ćwiczenia. Wszystko o tym jak, czym i kiedy trenować…

 

Cardio

Co widzi większość mężczyzn kiedy wchodzi na siłownię? Widzą, że kobiety więcej uwagi poświęcają ćwiczeniom cardio niż ćwiczeniom siłowym.

Skąd takie nastawienie u kobiet? Pewnie dlatego, że na poważnie przyjęły mit mówiący o wpływie ciężarów na rozwój masy mięśniowej. Po raz kolejny mówimy Wam, że wszystko zależy od diety, a nie od treningu.

 

Podstawowe ćwiczenia

  • Martwy ciąg

womans_lean_sexy_bible_aObszerne ćwiczenie pobudzające całe ciało. Choć w większości czuć pracę mięśnie pleców, to możecie być pewne, że wasze nogi i brzuch również ciężko pracują.

 

  • Przysiady

womans_lean_sexy_bible_bNa czym wam najczęściej zależy? Prawdopodobnie na wysmukleniu talii oraz na ujędrnieniu nóg i pośladków. Jeśli rzeczywiście chcecie, aby tak się stało to najlepszym sposobem są przysiady. Rozwijają mięśnie nóg, niekoniecznie budując duże mięśnie. Wpływają na rozwój mięśni pośladkowych ujędrniając je.

 

  • Wykroki

Ćwiczenie często wykonywane przez Panie. Również oddziałuje ono na mięśnie czworogłowe (czyli przednie mięśnie nóg) oraz pośladkowe.

 

  • Podciąganie na drążku

Mało kobiet korzysta z tej metody. Bardzo często brak im po prostu sił na to ćwiczenie. Warto więc, po mały, starać się podciągać tyle razy ile możecie. Zobaczycie, że na każdym kolejnym treningu będzie przybywać Wam siły.

womans_lean_sexy_bible_dTo ćwiczenie rozwinie i ujędrni Wasze ramiona (tricepsy i bicepsy).

 

  • Pompki na poręczach

Ta metoda również wymaga odrobiny siły, która podobnie jak w przypadku podciągania wzrasta z treningu na trening.

womans_lean_sexy_bible_e
Pompki na poręczach pomagają w rozwoju ramion, szczególnie tricepsów (dobra metoda dla kobiet z tzw. „motylkami”). Również przy odpowiednim ułożeniu ciała (większe wychylenie tułowia do przodu) pracuje klatka piersiowa, co skutkować może ujędrnieniem biustu.

W następnym artykule przedstawimy Wam 12-tygodniowy plan treningowy z podziałem na dni treningowe.

Komentarze: