W zeszłym tygodniu opisywaliśmy Wam Drogie Panie proces spalania tłuszczu oraz produkty pomagające zmniejszyć wagę. Dziś chcemy skupić się na tym jak ważne jest białko w diecie, tej skupionej na ulepszaniu sylwetki ale także przy redukcji wagi.

woman-drinks-whey-protein

Zastanówcie się same, ile razy czytałyście, że zdrowe śniadanie to takie, gdzie znajduje się jogurt, płatki owsiane, sok owocowy i może kawa. Przypuszczamy, że bardzo wiele razy. A my się pytamy, gdzie jest w tym posiłku białko, tak niezbędne przy każdej diecie?

Żeby schudnąć albo zbudować swoje mięśnie należy dostarczać białko. Wpływa ono na budowę włókien mięśniowych jak i redukcję tkanki tłuszczowej. Spełnia ono praktycznie najważniejsze zadania w naszym ciele.

Niestety, jak widać białko jest często pomijanym składnikiem diety. Składa się ono z aminokwasów, które są budulcem wszystkich tkanek w naszym organizmie. Zatem, aby zwiększyć swoje mięśnie, spalić tłuszcz, zwiększyć siłę należy spożywać odpowiednią ilość białka.

Jeśli nie dostarczacie odpowiedniej ilości to tym samym Waszemu organizmowi brakuje aminokwasów, a to może prowadzić do odczuwalnych skutków. Aminokwasy odpowiadają za:

  • Regenerację organizmu
  • Wspieranie funkcjonowania układu odpornościowego
  • Zdrowy rozwój włosów, paznokci i innych tkanek
  • Odpowiada za poziom energii

Mamy nadzieję, że teraz wiecie jak ważne jest białko w diecie. Teraz powstaje pytanie ile białka potrzebujesz?!

Zalecana dzienna dawka białka dla kobiety to ok. 0,8g na kilogram masy ciała. Dla osób, w tym kobiet, aktywnych fizycznie popyt na białko się zwiększa do ok. 2g białka na kilogram masy ciała.

Warto wspomnieć, że ilość spożywanego białka zależy od aktywności fizycznej i jej intensywności.

 

Podział białka w posiłkach:

Posiłek 1.
1 szklanka jajek

Posiłek 2.
1,5 miarki odżywki białkowej

Posiłek 3.
100g kurczaka

Posiłek 4.
1,5 miarki odżywki białkowej

Posiłek 5.
100g ryby

Pamiętajcie, że niezależnie od celów jakie sobie stawiacie białko w diecie jest niezbędne. Jego popyt rośnie wraz z intensywnością aktywności fizycznej.

Komentarze: