Kobiety i mężczyźni powinny przestrzegać podobnych programów treningowych. Dowiedz się dlaczego?

train-the-same-women-should-train-like-men_a
Czy są jakieś przesłanki, które mówiły by o tym, że kobiety nie powinny wykonywać tych samych ćwiczeń co mężczyźni? Raczej nie. Zasada jest prosta – wykonujemy te same ćwiczenia, ale z innym ciężarem, dostosowanym do wytrzymałości i siły.

 

Trenujcie sami

Chodzi o to, aby kobiety i mężczyźni nie trenowali razem, a to dlatego, że zazwyczaj różnimy się celami szkoleniowymi. Wielu mężczyzn chce budować masę mięśniową wykonując ciężki trening, zaś kobiety w większości pragną utrzymać bądź zbudować zgrabną sylwetkę.

Jeśli mężczyźni chcą zwiększać masę muszą wykonywać typowo siłowy trening z wykorzystanie dużych ciężarów i ograniczonej liczby powtórzeń.

Kobiety również wykonują trening siłowy jednak w nieco inny sposób. Używają znacznie mniejszych ciężarów, a także wykonują zazwyczaj większą liczbę powtórzeń. Po za tym, kobiety produkują 10 razy mnie testosteronu niż mężczyźni więc logiczne wydaje się, że trudniej przychodzi im budowanie masy mięśniowej.

 

Nogi są wyjątkiem

Choć przysiady to ćwiczenie idealne zarówno dla kobiet i mężczyzn to jednak dla kobiet proponuje się dodatkowe ćwiczenia rozwijające nieco inne obszary np. bioder, czego mężczyźni raczej nie stosują.

Przykładowymi ćwiczenia mogą być:

  • Unoszenie bioder ze sztangą leżąc
  • Odwodzenie nóg na maszynie
  • Przywodzenie nóg na maszynie

train-the-same-women-should-train-like-men_b

Sytuacje wyjątkowe

Istnieją sytuacje, kiedy trening męski a żeński całkowicie się od siebie różnią, takim wyjątkiem może być np. ciąża. Podczas niej kobiety, jeśli chcą, mogą wykonywać tylko określone ćwiczenia. Inną sytuacją może być miesiączka, podczas której wiele ćwiczeń może wywierać nacisk na okolicy macicy co może prowadzić do bardziej obfitego krwawienia np. przysiady czy brzuszki.

 

Komentarze: