Kobiety w średnim wieku, po okresie przekwitania, powinny spożywać więcej pokarmu bogatego w potas. To chroni jest przed przedwczesną śmiercią, głównie udarem mózgu.

Kobiety po menopauzie powinny spożywać pokarmy pełne potasu, w tym owoce, warzywa, ziarna, mleko i nieprzetworzone mięso. To zmniejsza diametralnie ryzyko wystąpienia udaru mózgu i innych groźnych dla życia zaburzeń.

Potas pełni w ciele bardzo ważne funkcje. Od niego zależy prawidłowe działanie gospodarki mineralnej oraz nawodnienie organizmu. Ponadto, potas obniża negatywny wpływ sodu na ciśnienie krwi.

W badaniu, którym uczestniczyły kobiety po menopauzie zauważono, że te spożywające pokarmy bogate w potas miały zredukowane ryzyko udaru mózgu aż o 20%. Udar niedokrwienny to zaburzenie spowodowane zablokowaniem naczyń krwionośnych w mózgu, a potas zapobiega temu procesowi.

Jak działa potas?

Potas może poprawiać funkcjonowanie kondycji naczyń krwionośnych w mózgu. Jego spożycie powoduje lepsze dotlenienie tkanek mózgowych i zapobieganie ich obumieraniu. Oczywiście przyjmowanie potasu to nie tylko kwestia suplementacji, ale zmiany swojej diety.

Źródła potasu:

– brokuły
– groszek
– pomidory
– ziemniaki
– śliwki
– banany
– cytrusy
– truskawki
– suszone morele
– soja
– orzechy
– nieprzetworzone mięso
– ryby

Komentarze: