Dla kobiet ta część ciała jest z pewnością jedną z najważniejszych. Co zrobić żebyście Drogie Panie były zadowolone ze swojego biustu? Mamy dla Was kilka prostych ćwiczeń, które sprawią, że Wasze piersi będą jędrniejsze.

Ćwiczenia siłowe

Ten gatunek ćwiczeń źle kojarzy się kobietom, które zamierzają zacząć ćwiczyć. Pierwszym skojarzeniem jakie nasuwa się, gdy pomyślimy, że kobieta chodzi na siłownię są „napompowane kulturystki”. Jest to jednak mit, ponieważ ćwiczenia siłowe same w sobie nie wpływają na taki wygląd. To sami dotyczy piersi.

Kobiecy biust składa się z głównie z tkanki tłuszczowej i tkanki łącznej. Ćwiczenia siłowe nie stanowią tu zagrożenia dla rozmiaru biustu. Jeśli boicie się zmniejszenia rozmiaru Waszych piersi to musicie wiedzieć, że restrykcyjna dieta odchudzająca i długi wysiłek aerobowy wpływają na redukcję tkanki tłuszczowej, a więc i piersi.

 

Jędrność biustu

Niestety, brak wiedzy sprowadza się do tego, że kobiety zamiast ćwiczyć  swoje ciało kupują kremy, które w swoim opisie obiecują ujędrnienie biustu. To kłamstwo Drogie Panie.

Tylko trening może wpłynąć na faktyczny wygląd biustu i poprawę jego ujędrnienia. Częstym problemem są dysproporcje pomiędzy klatką piersiową a plecami, szczególnie gdy praca wymaga od nas pochyłej postawy (praca przy biurku).

 

Ćwiczenia

1. Stań w pozycji wyprostowanej. Złącz obie dłonie na wysokości biustu, a łokcie skieruj na zewnątrz. Maksymalnie napieraj się siebie dłońmi przez 10 sekund, aż poczujesz, że mięśnie klatki piersiowej się napinają.

Wykonuj to ćwiczenie 15 razy.

 

2. Pompki damskie albo tradycyjne, w zależności od siły i wytrzymałości. Złącz nogi, a tułów oprzyj na rozstawionych na boki wyprostowanych ramionach. Opuszczaj tułów do ziemi, aż do momentu dotknięcia piersiami podłogi. Następnie powoli unieś tułów.

Taki ruch wykonaj 10-15 razy.

 

3. Znów zaczynamy od prostej pozycji. Ręce powinny być ugięte w łokciach i spoczywać na biodrach. Wypychaj klatkę piersiową do boku tak mocno i staraj się złączyć łokcie za plecami (nie odrywając ich od bioder). Ruch powinien być płynny i powolny, aby nie uszkodzić ścięgien.

Powtórz ćwiczenie 15 razy.

 

4. Gumową taśmę przeciągnij za swoimi plecami chwytając za oba końce. Staraj się złączyć ze dłonie przed sobą napinając mięśnie klatki piersiowej.

Powtórz 15 razy.

Oprócz ćwiczeń pamiętaj o tym, aby zawsze utrzymywać prostą postawę ciała. To nie będzie sprzyjać „obwisaniu” piersi i nie obciąży kręgosłupa.

Komentarze: