Gdy zredukowałyście wagę to z pewnością chciałybyście ujędrnić i odznaczyć swój brzuch. Delikatny zarys tych mięśni jest niezwykle estetyczny, jednak drga do ich widoczności nie jest taka łatwa. Mamy na to sposób.

Najlepszym rozwiązaniem na uzyskanie widocznych mięśni brzucha jest utrata wagi oraz dobrze dobrane ćwiczenia siłowe i aeroby.

Warto wiedzieć, że:

  • Mięśnie brzucha stanowią jedną z większych grup mięśniowych człowieka. Pełnią w ludzkim organizmie szereg niezwykle istotnych funkcji. Wszelkie nieprawidłowości w ich funkcjonowaniu w negatywny sposób wpływają na działanie całego organizmu
  • Chronią delikatne narządy wewnętrzne znajdujące się w jamie brzusznej
  • Współuczestniczą w procesie oddychania, wspomagając działanie przepony
  • Biorą czynny udział w utrzymaniu prawidłowej postawy ciała

Powodem, dla którego występują zaburzenia pracy mięśni brzucha jest zbyt duża masa ciała. Aby zredukować ten problem należy wykonywać systematyczny trening aerobowy połączy z odpowiednią dobraną dietą pomagającą zredukować tkankę tłuszczową.

Przedstawiamy Wam kilka podstawowych ćwiczeń na mięśnie brzucha:

 

1. Spinanie mięśni brzucha leżąc (nogi w górze)

  • Kładziemy się na plecach, dłonie krzyżujemy na karku lub klatce piersiowej
  • Unosimy nogi i uginamy je w kolanach
  • Łączymy stopy
  • Unosimy tułów, bez odrywania bioder od podłogi
  • Podbródek kierujemy pionowo w górę
  • Powoli, w pełnym napięciu mięśni wracamy do pozycji wyjściowej

brzuch-podniesione-nogi

 

2. Spinanie mięśni skośnych brzucha (nogi w górze)

  • Kładziemy się bokiem, tak aby jedna część bioder przylegała do ziemi
  • Uginamy kolana
  • Dłonie kładziemy na karku a tułów układamy tak, aby jak najbardziej opierał się na plecach
  • Rozluźnij mięśnie karku
  • Zacznij unosić tułów do góry z delikatnym jego skrętem w stronę przylegającej strony bioder

brzuch-podniesione-nogi

 

3. Skręty tułowia leżąc.

  • Kładziemy się na plecach, a nogi unosimy do góry
  • Dłonie kładziemy na karku
  • Unosimy delikatnie tułów i w tej pozycji wykonujemy skrętu na prawo i lewo
  • Po wykonaniu po 5 skrętów na każdą stronę, opuszczamy tułów

cwiczenia-na-brzuch-w-domu-6-161034_XL

 

4. Unoszenie nóg leżąc.

  • Kładziemy się na plecach, a dłonie kładziemy pod głową
  • Zginamy kolana pod kątem 90 stopni, a stopy opieramy o podłogę
  • Napinamy mięśnie brzucha i unosimy uda do góry utrzymując napięte nogi
  • Powoli opuszczamy uda do podłogi i powtarzamy ruch kilkunastokrotnie

m7845683

W każdym z wymienionych ćwiczeń wykonujemy po 3 serie po 15 powtórzeń.

Komentarze: