Węglowodany mogą stać się utrapieniem, albo drogą do sukcesu, wszystko zależy od tego jak do nich podchodzimy i jak je wykorzystujemy. Oto 5 korzyści, jakie możemy uzyskać dzięki węglowodanom.

1. Intensywny trening.

Nawet jeśli chcemy redukować tłuszcz to węglowodany mogą nam w tym pomóc. Otóż duża dawka energii może być nam potrzebna do tego, aby wykonać super-intensywny trening.

Przy redukcji stosuje się także niewielkie dawki węglowodanów, aby podtrzymać bądź przyspieszyć metabolizm.

2. Węglowodany jako zapas.

Jeśli nie dostarczamy węglowodanów to przekształceniu ulega zawarte w mięśniach białko, dzięki czemu otrzymujemy niezbędną glukozę do celów energetycznych. To jednak nie jest proces, który chcemy osiągnąć, aby nie redukować zbudowanej masy mięśniowej.

Utrzymywanie, nawet niskiej, ilości węglowodanów w diecie pozwala chronić przed rozpadem białka oraz utrzymywać inne procesy metaboliczne i hormonalne w organizmie.

3. Warzywa jako źródło mikroelementów.

Warzywa to także źródło węglowodanów, które zawierają w sobie niezwykle cenne minerały i witaminy oraz błonnik. Ograniczenie spożywania niektórych warzyw może prowadzić do zaburzeń pracy jelit, spowolnienia metabolizmu czy słabszą likwidację wolnych rodników.

W treningu jak i diecie potrzebujemy takich minerałów jak wapń, magnez, cynk, potas, a warzywa są ich najbogatszym źródłem.

4. Węglowodany dostarczają błonnika.

Niezależnie od tego czy naszym celem jest budowanie masy mięśniowej czy redukcja tłuszczu, błonnik jest potrzebny zawsze. Jego celem jest usprawnianie pracy jelit, zapewnienie sytości, normowanie poziomu cukru we krwi.

5. Węglowodany jako regeneracja po treningu.

Węglowodany spożywane po treningu przyczyniają się np. do zatrzymania katabolizmu czy zwiększenia wydzielania insuliny.

Spożywanie węglowodanów bezpośrednio po zakończeniu ćwiczeń zmusza nasz organizm do produkcji insuliny, która kieruje białko do tkanek mięśniowych usprawniając ich wzrost oraz regenerację.

co więcej, węglowodany uzupełniają także zapas glikogenu mięśniowego, dzięki któremu mamy siłę do treningu.

Komentarze: