Wiemy, że z mocy witamin korzysta każdy, jednak w niektórych sprawach takich jak włosy, skóra czy paznokcie kobiety przywiązują większą uwagę. Oto witaminy, które dla tych 3 rzeczy mają największe znaczenie.

Witamina A

Ma silny wpływ na skórę. Zapobiega procesowi starzenia. Retinol – jeden z najsilniejszych związków zawartych w witaminie A, stymuluje produkcję kolagenu. Dzięki temu skóra jest bardziej sprężysta i jędrna. Zmniejsza występowanie drobnych linii i otwartych porów.

Źródła witaminy A:

– marchew
– mango
– papaja
– żółta papryka
– pomidor
– kapusta
– szpinak
– morele

Witaminy z grupy B

To zazwyczaj kompleks witamin – B1, B@, B6, B12. Spożywanie tych witamin w odpowiednich ilościach wzmocni włosy. Kwas pantotenowy zawarty w tym kompleksie zapobiega produkcji siwych włosów zwiększając ilość pigmentu.

Źródła witamin B:

– ryby
– jaja
– fasola
– mleko i produkty mleczne
– brokuły
– czerwone mięso
– ziemniaki

Witamina C

Oprócz silnego działa zdrowotnego, witamina C ma także wpływ na wygląd i kondycję skóry. Zwiększa ona elastyczność skóry i chroni przed dolegliwościami skórnymi np. trądzikiem.

Źródła witaminy C:

– cytrusy
– pietruszka
– winogrona
– guawa

Witamina E

Poprawia ona regenerację komórek skóry. Jest silnym przeciwutleniaczem i jest składnikiem wielu kremów na noc. Nawilża i odżywia skórę likwidując oznaki starzenia.

Ponadto, ma ona wpływ na wzmocnienie włosów. Sprawia, że włosy stają się bardziej lśniące i zwiększają ilość pigmentu.

Źródła witaminy E:

– orzechy
– morele

Komentarze: