Okres menstruacyjny to ciężki okres dla kobiet. Wahania nastrojów, ból, zmęczenie i wiele innych indywidualnych odczuć może zniechęcić do działania. Warto jednak z tym walczyć o polepszyć swoje samopoczucie. Jak? Wysiłkiem fizycznym.

Dla wielu kobiet okres menstruacyjny oznacza wyłączenie z życia. Wśród dużej grupy kobiet występują w tym czasie różnego rodzaju dokuczliwe objawy (skurcze, wahania nastrojów, wzdęcia, zmęczenie, bóle głowy itd.).

Nie zrozumie tego żaden mężczyzna, jednak warto spojrzeć na to z innej perspektywy. systematyczne ćwiczenia fizyczne mogą łagodzić bóle przed miesiączkowe i te podczas samej miesiączki.

 

Jak temu zaradzić?

 

  • Ćwiczenia fizyczne usprawniają krążenie

To oznacza, że wykonując ćwiczenia siłowe możecie zmniejszyć skurcze i bóle głowy. Wysiłek fizyczny normuje funkcjonowanie przepływu krwi i ciśnienia tętniczego. Dodatkowo uwalniane są endorfiny – hormony odpowiedzialna za uczucie radości i szczęścia.

Spróbuj wykonywać trening 30 minutowy co najmniej 3 razy w tygodniu. Możesz być pewna, że poczujesz się o wiele lepiej. Nie koniecznie musisz chodzić na siłownię, może to być joga, spacer bądź squash.

 

  • Zmniejsz wzdęcia

Wzdęcia to wynik złej retencji wody i nadmiaru gazów. Wielokrotnie przeszkadzają one w codziennych czynnościach.

Aby wyeliminować to uczucie należy pić dużą ilość wody. Choć może to wydawać się nielogiczne to woda wpływa na ograniczanie wzdęć.

Jeśli nie potrafisz pić dużej ilości wody to zacznij spożywać owoce, które ją zawierają (arbuz, pomarańcza).

Ponadto, należy zmniejszyć spożycie soli. To ona sprawia, że w organizmie zatrzymuje się woda. Nadmiar kofeiny i napojów gazowanych ma podobne działanie.

Jedz także pokarmy bogate w potas, wapń i magnez (seler, szparagi i ogórki).

 

  • Naturalne suplementy

Suplementacja wapnia jest wskazana przy miesiączce. Ogranicza skurcze oraz bóle głowy. Jeśli będzie przyjmować ok. 1200 mg wapnia dziennie powinnaś poczuć znaczną różnicę.

 

  • Technika relaksacji

Akupunktura jest jedną z popularnych technik relaksacyjnych w Stanach Zjednoczonych. Bardzo wiele kobiet wykonuje akupunkturę regularnie co poprawia ich samopoczucie podczas menstruacji.

Wpływa ona na zmniejszenie skurczów, bólów głowy oraz wydzielania dodatkowej dawki endorfin.

Warto podkreślić, że wzmożony wysiłek fizyczny podczas samej menstruacji nie jest wskazany.

Komentarze: