Kobiety w ciąży mogą mieć różne zachcianki, ale mimo to zaleca im się zdrową dietę uwzględniającą wiele składników odżywczych. Tym razem skupimy się na warzywach, o których wiele osób zapomina, w tym także kobiety w ciąży.

Awokado

Ma ono właściwości alkalizujące. Jest także bogatym źródłem witaminy E, niezbędnej dla rozwoju mózgu dziecka. Znajdziemy w nim również potas, który reguluje zbyt wysokie ciśnienie krwi i pomaga regulować gospodarkę wodną.

Zielone warzywa

Zielona warzywa liściaste, takie jak szpinak, sałata są silnymi przeciwutleniaczami. Zwalczają wolne rodniki, które mogą zaszkodzić rozwojowi dziecka. Ponadto, zawierają dużą dawkę kwasu foliowego, który może zapobiegać wrodzonym wadom dziecka.

Brokuły

Mają one bogaty spektrum wartości odżywczych, zarówno wapń, witaminę K, potas i wiele innych. Poprawiają kondycję kości matki, ale także wspomagają ich rozwój u dziecka.

Zielony groszek

To źródło witaminy C, folianów, fitosteroli i przeciwutleniaczy. Zawierają także istotny B-kompleks witamin, takich jak kwas pantotenowy, niacynę i tiaminę oraz wapń.

Buraki

Picie soku z buraków lub jedzenie ich zwiększa znacząco ilość kwasu foliowego w organizmie oraz błonnika i potasu, które sprzyjają zdrowiu wątroby i wypłukuje toksyny.

Komentarze: