Olympic-Rings

Czasem jedynie małe detale decydują o wynikach sportowych, szczególnie na poziomie olimpijskim. Przedstawiamy Wam 5 wskazówek, które stosują najwięksi sportowcy na świecie.

1. Dieta i nawodnienie.

Rozłożenie wszystkich ilości kalorii na poszczególne posiłki z podziałem kalorycznym na posiłek poranny, przed treningowy i po treningowy. Jedzenie co 3-4 godziny pokarmu zawierającego białko, węglowodany i tłuszcze.

Nawodnienie odpowiednie do warunków, w których wykonujemy trening. Wpływa na gospodarkę hormonalną oraz kurczliwość mięśni.

2. Sen.

Sportowcy trenujący niezwykle intensywnie i często potrzebują regeneracji, której nie jest w stanie zagwarantować nic innego jak sen. Przy maksymalnych wysiłkach 8-10 godzin snu to podstawa. Ważne jest także rozluźnienie przed snem (medytacja, relaksacja). Zalecane jest spanie w jak najciemniejszych pomieszczeniach.

3. Rozgrzewka i regeneracja.

Po 10 minutach truchtu lub marszu proponujemy wykonywanie ok. 15 minut dynamicznej rozgrzewki mięśni (podskoki, wyskoki, wymachy, gwałtowne sprinty, eliptyczne ruchy ciała). Po treningu proponujemy masaż, rozciąganie statyczne i suplementację BCAA i glutaminy.

4. Psychiczne nastawienie.

Nastawienie psychiczne jest niezbędne do rozluźnienia mózgu. Zalecamy czytanie książek, mantrę, medytację oraz wykonywanie ulubionych czynności nie szkodzących organizmowi.

5. Trening na początku dnia.

Wiele osób trenujących do zawodów wykonuje ten rodzaj treningu. Trening wczesnoporanny podkręca metabolizm na cały dzień oraz pomaga wytwarzać endorfiny.

6. Ćwiczenia siłowe.

Trening nastawiony na budowie siły poszczególnych partii mięśniowych powinniśmy wykonywać przynajmniej raz w tygodniu. Taka metoda pobudzi nasz układ nerwowy, który z kolei wpłynie na siłę mięśni. Proponujemy wykonywanie maksymalnie 3-4 powtórzeń na 90% ciężaru maksymalnego.

Komentarze: