Leżymy na ławce poziomej, sztangę trzymamy oburącz w górze przy rozstawieniu rąk od 15 do 20 cm. Opuszczanie sztangi do czubka głowy. Dla zwiększenia zakresu ruchu można układać się na ławce w taki sposób, aby głowa zwisała poza ławkę. W takim położeniu sztangę opuszczamy do czoła. Dla zmniejszenia napięć w nadgarstkach lepiej jest używać sztangi łamanej.

Jako uzupełnienie diety Darek Brzeziński poleca wszystkim ćwiczącym następujące odżywki i suplementy: Super Mass 3200, Amino Formula 2000, Creatine firmy Sports One Inc. oraz Super Gainers Fuel, Gainers Fuel 2500, Amino Fuel, Liquid Amino Fuel firmy TWINLAB.Stoimy z nogą wysuniętą do przodu, tułów lekko pochylony, ręka oparta o nogę wykroczną, w drugim ręku trzymamy sztangielkę. Odchylanie samego przedramienia w tył do pełnego wyprostu ręki. Dla zwiększenia efektywności ćwiczenia, w momencie wyprostu ręki zatrzymujemy ruch i napinamy triceps.Stoimy w lekkim rozkroku, drążek wyciągu pionowego trzymamy oburącz, ręce zgięte w łokciach. Ściąganie drążka wyciągu w dół do pełnego wyprostu ramion. W dolnym ich położeniu mocno napinamy mięśnie trójgłowe ramion (tricepsy), po czym powoli wracamy do pozycji wyjściowej. Przez cały czas wykonywania ćwiczenia, ramiona trzymamy blisko tułowia. Tułów powinien być ustawiony w takiej odległości od wyciągu, aby położenie linki zbliżone było do pionu. Bardzo ważne jest rozstawienie rąk, powinno ono mieścić się w przedziale między 15 a 20 cm. Przy innym rozstawieniu rąk działająca na tricepsy.Stoimy w lekkim rozkroku, bierzemy do ręki sztangielki i unosimy ją w górę. Opuszczanie sztangielki do karku, łokieć blisko głowy. W górnym położeniu sztangielki zatrzymujemy na chwilę ruch i napinamy triceps. Używanie zbyt ciężkiej sztangielki powoduje zbytnie odchylanie łokcia od głowy, a to zmniejsza siłę działającą na triceps.

Artykuł ukazał się w „Kulturystyce i Fitness” Nr 7/1997. © Copyright by Wydawnictwo KiF.

Komentarze: