Front image_drinking-water
W tej kategorii:

Jeśli ktoś myśli, że odwodnić można się tylko w gorące dni letnie to jest w wielkim błędzie. Niska temperatura także może doprowadzić do zmniejszenia nawodnienia naszego organizmu poprzez nieprzerwane podgrzewanie naszego ciała.

Objawy odwodnienia w zimę mogą być trudne do rozpoznania, a jego skutki mogą być tak samo niebezpieczne jak w lato.

Brak odpowiedniej ilości wody w naszym ciele jest groźne dla zdrowia, nie ważne o jakiej porze roku. Ponad 60% naszego ciała składa się z wody i spadek nawet o 2 % może spowodować odwodnienie.

Woda jest niezbędna zarówno do prawidłowego funkcjonowania narządów wewnętrznych i mózgu jak i do trawienia. Wpływa na rozkład składników odżywczych w naszym ciele, dostarcza tlen do komórek, reguluje ciśnienie krwi i usprawnia pracę mięśni i stawów.

Codziennie ciało traci ok. 8 szklanek wody, oczywiście w zależności od aktywności fizycznej. Odwodnienie powoduje zgęstnienie krwi przez co praca ukladu krążenia jest cięższa a serce zostaje znacznie obciążone.

Objawy skrajnego odwodnienia:

  • Bóle głowy
  • Zawroty głowy
  • Senność
  • Skurcze mięśni
  • Nudności
  • Wymioty
  • Omdlenia

Polecamy zawsze mieć przy sobie butelkę wody mineralnej oraz zjadać w ciągu dnia odpowiednią ilość warzyw i owoców. Przed wysiłkiem fizycznym i po nim zalecamy spożywanie zwiększonej ilości wody, aby nawodnić ciało. Ważne jest także noszenie odpowiedniego ubrania w zimę – ciepłego ale dość przewiewnego, aby zgromadzony pot mógł odparować.

Komentarze: