motivation-for-fitness

Ile razy było tak, że rezygnowaliście z ćwiczeń, zadań domowych, wieczornej pracy tylko dlatego, że po prostu chcieliście położyć się na kanapie włączyć telewizor i o niczym nie myśleć? Człowiek jest z natury leniwy więc warto wiedzieć jak zmotywować samego siebie.

what-is-your-motivation-dr-diva-verdun

1. Ponownie oceń swoje cele.

Doskonałym przykładem są treningi siłowe. Często po jakimś czasie rezygnujemy całkowicie z chodzenia do klubu fitness bądź przestajemy być regularni. Dzieje się tak dlatego, że albo nie stworzyliśmy sobie celu, który chcemy osiągnąć albo po prostu ten cel zniknął nam z oczu.

Pobudzajcie sami siebie, nakręcajcie się. Ustawcie sobie cele, te które dość szybko można osiągnąć, wtedy nie zniechęcicie się do wysiłku.

 

2. Wysiłek pomaga nie szkodzi.

Nawiązując do wstępu, prawdopodobnie wiele osób po pracy ma ochotę jedynie odpocząć. I dobrze, jednak czemu nie zrobić tego aktywnie i uzyskać korzyści? Wiemy, że najtrudniejszy moment to ten, kiedy trzeba zebrać się w garść i pojechać do klubu fitness. Jeśli uda się Wam to przezwyciężyć w wtedy na pewno odczujecie satysfakcję z samego siebie.

Po za tym, ćwiczenia siłowe wpływają na wydzielanie endorfin, hormonów szczęścia, które poprawiają samopoczucie.

 

3. Myśl o sobie, nie patrz na innych.

Psychologicznym uwarunkowaniem ludzkich zachowań może być towarzystwo innych ludzi. Jeśli przebywamy z osobami mało aktywnymi fizycznie, istnieje większe prawdopodobieństwo, że i my staniemy się tacy sami.

Badania przeprowadzone w 2007 roku pokazały, ze 57% osób, które przebywały i przyjaźniły się z osobami otyłymi same ograniczały aktywność fizyczną i spożywały gorsze pożywienie.

Warto zatem skupić się na sobie, na swoich celach i swoich pasjach.

 

4. Nie popadaj w rutynę.

Rutyna to coś co zabija wszystkie nasze pasje. Nawet najciekawsze zajęcie wykonywane zawsze w ten sam sposób po pewnym czasie znudzi się nam. Podobnie jest z treningami na siłowni, jeśli wciąż wykonujemy te same ćwiczenia to stanie się to dla nas czymś nudnym, tym bardziej jeśli nie będziemy widzieć efektów.

Właśnie w ten sposób wiele osób rezygnuje z siłowni zarzucając jej, że to monotonne i nudne zajęcie. Gdyby jednak wprowadzać za każdym razem inny wysiłek na innych sprzętach być może miałoby to odwrotny skutek.

4672427_orig

5. Świętuj małe rzeczy i nagradzaj siebie.

Ktoś kiedyś powiedział, że każdego dnia należy nagradzać siebie za małe sukcesy. Zgadzamy się z tym.

Nic nie działa tak mobilizująca jak samorealizacja i podbudowana duma.

Ciesz się z małych sukcesów, lepszych wyników sportowych, sukcesów w pracy, z przesłanego uśmiechu drugiej osoby i wielu innych rzeczy, które sprawią, że będziesz mieć większą ochotę do działania.

Komentarze: