Szalona liczba 10 powtórzeń na treningu wydaje się być niepotrzebna. Jest w tym jednak pewien sposób na rozbudowę masy mięśniowe. Tak duża liczba powtórzeń w serii może prowadzić zarówno do ogromnych uszkodzeń włókien mięśniowych, stałego zwiększenia przepływu krwi oraz znacznego pobudzenia hormonalnego.

Celem tego treningu jest osiągnięcie 100 powtórzeń w jednym ćwiczeniu, najlepiej tylko w 1 serii. Jak to zrobić? Najlepiej w skupieniu i bez pośpiechu.

Użyj ciężaru, który jest na poziomie 30-40% ciężaru maksymalnego. Wykonaj w pierwszym podejściu maksymalną liczbę powtórzeń, po czym  odpocznij, ale w ekscentrycznym napięciu mięśniowym. Po chwili wykonaj kolejne  powtórzenia, aż osiągniesz 100 powtórzeń.

Każdy kolejny okres odpoczynku staraj się skracać jak najbardziej.

kif_cover_warsztaty_02

Przykładowy trening ramion w 100 powtórzeniach:

a) Francuskie wyciskanie siedząc – 100 powtórzeń

b) Wąskie wyciskanie sztangi leżąc – 100 powtórzeń

c) Ściąganie drążka górnego stojąc – 100 powtórzeń

d) Uginanie ramion ze sztangą łamaną – 100 powtórzeń

e) Uginanie ramion ze sztangielkami na modlitewniku – 100 powtórzeń

Komentarze: