_DSC5300

Podniesienie intensywności jest jedną ze znaczących zmiennych w treningu. Możemy dzięki temu mocniej stymulować pracę mięśni i budować wytrzymałość albo efektywniej spalać tłuszcz. Powstaje pytanie jak to dobrze zrobić?

Seria 50%

Metoda ta polega na tym, że po mocnej rozgrzewce wykonujemy:

1 seria – 80% ciężaru maksymalnego do wyczerpania mięśniowego, przerwa 60 sekund

2 seria – 90% ciężaru maksymalnego z połową wykonanej ilości powtórzeń w 1 serii

Seria 3 – 95% ciężaru maksymalnego z połową powtórzeń wykonanej ilości powtórzeń w 3 serii

I tak aż do 1 powtórzenia na maksymalnym ciężarze.

kif_baner_600x200_02

Przerwa-Pauza

Dobierz ciężar na 75% ciężaru maksymalnego i wykonaj maksymalną ilość serii z maksymalną liczbą powtórzeń. To znaczy:

1 seria – maksymalna liczba powtórzeń, przerwa 30 sekund

2 seria – maksymalna liczba powtórzeń, przerwa 30 sekund

3 seria – maksymalna liczba powtórzeń, przerwa 30 sekund

I tak do maksymalnego zmęczenia bądź maksymalnej liczby powtórzeń np. 100.

Komentarze: