Szyja i ramiona uczestniczą praktycznie we wszystkich ćwiczeniach górnej części ciała, choć często nawet o tym nie wiemy. Zapominamy o wzmacnianiu tych obszarów, a tym bardziej o ich rozciąganiu. Brak tej wiedzy może przyczyniać się do bólów, sztywności i kontuzji. Oto 2 sposoby na szybkie i łatwe rozciąganie, które pomoże Wam także w codziennej pracy przy biurku.

Jeśli czujecie sztywność karku, ból czy inne dolegliwości to być może szyja domaga się rozciągania. To tkanka mięśniową jak inna i wymaga ona rozciągnięcia, zwłaszcza jeśli często poddawana jest wysiłkowi.

1 etap

– Siadamy na brzegu poduszki lub innego oparcia
– Krzyżujemy nogi i prostujemy plecy wypychając klatkę piersiową do przodu
– Pochylamy powoli głowę do przodu i zatrzymujemy ją w tej pozycji, aby mięśnie szyi się rozciągnęły
– Następnie powoli przekręcamy głowę na bok i znów zatrzymujemy ruch
– Następnie przechylamy głowę na drugą stronę powtarzając ruch
– Powtarzamy całe okrążenie delikatnie naciągając szyję z każdej strony

2 etap

– Przyjmujemy pozycję na czworaka opierając się na kolanach a tułów opieramy na ziemi
– Jedną z rąk kładziemy na ziemi prostopadle do ciała i naciągamy ją napierając tułowiem
– W tej pozycji dotykamy przeciwległą nogą do dłoni (prawa ręka – lewa noga)
– Drugą rękę kładziemy na plecach
– Zmieniamy stronę

Komentarze: