5-ways-to-build-muscular-shoulderscredit-daniel-jokovich

Rozbudowane barki uzupełniają wygląd sylwetki i sprawiają, że jest ona pełna. Jednak nie każdy ma szansę na budowę wielkich i rozbudowanych barków z powodów genetycznych, jednak istnieją metody treningowe, które pozwolą rozbudować je w maksymalny sposób. Oto one.

Jak wiadomo, mięśnie naramienne podzielone są na 3 aktony: przedni, środkowy i tylny. Najczęstszym błędem jest nadmierna rozbudowa przedniego aktonu, który zaburza proporcję sylwetki oraz może znacząco „przykurczać” mięśnie naramienne i utrudniać rozwój innych obszarów.

3 podstawowe błędy podczas treningu:

a) Trening nie jest zbyt zróżnicowany. Wykonywanie tych samych ćwiczeń jest jednoznaczne z przyzwyczajeniem się włókien mięśniowych do wysiłku, co ogranicza ich wzrost. Każdy kolejny trening musi być zaskoczeniem dla naszych mięśni.

b) Zaniedbywanie tylnych aktonów barków. Zazwyczaj wykonuje się ćwiczenia na środkowy akton, potem na przedni i koniec. Zapomina się bądź nie chcę się pamiętać o treningu tylnego obszaru barków.

To jednak wielki błąd, bo rozbudowa powinna być wszechstronna, zaś zaniedbywanie tylnego aktonu może przyczynić się do wysuwania się barków do przodu i zaburzenia wyglądu sylwetki.

c) Trening dla treningu czyli używanie ciężaru bez zastanowienia. Warto wiedzieć co, jak i po co to robimy. Pamiętajmy o tempie, przerwach, napięciu mięśniowym i technice.

5 sposobów na rozbudowę

1. Zmieniaj swoje powtórzenia.

Dokonuj dużych wahań ilości powtórzeń, od małej ilości z dużym ciężarem po maksymalną liczbą powtórzeń. Nie myśl o tym, że musisz wykonać 3 serie po 10 powtórzeń, skup się na zmęczeniu mięśni i ich maksymalnej stymulacji. Utrzymuj wysoką intensywność.

2. Idź w parze z treningiem pleców.

Odpowiednia rozbudowa i trening pleców może pomóc nam rozbudowywać barki oraz poprawiać sylwetkę. Silne plecy pomagają ściągać łopatki w tył i utrzymywać prawidłową postawę ciała. Ma to przełożenie na prawidłowe ustawienie ramion i barków podczas ćwiczeń.

3. Trening „kapturów” i trening barków.

Rozbudowa mięśni czworobocznych grzbietu sprawia, że wzmacniamy mięśnie szyi, co z kolei przekłada się na zwiększanie siły mięśni barków. Zapewnia to lepszą równowagę ciała oraz lepszy efekt wizualny.

4. Dodatkowe serie.

Jeśli widzisz, że któryś z obszarów odstaje rozbudową od innych to zwiększ ilość treningów w tygodniu. Dodaj kilka serii na tylny akton do treningu klatki piersiowej bądź pleców. Dzięki temu poprawić asymetrię.

Komentarze: