tired-gym-promo

Czasem bywa tak, że pomimo dobrej diety i dobrego samopoczucia nasz trening nie sprawia nam ani radości, ani szczególnie nie czujemy jego wpływu. Czemu tak się dzieje? Jakie mogą być przyczyny nieudanego treningu?

1. Brak koncentracji.

To częsty problem, zwłaszcza gdy wdajemy się w dyskusję czy skupiamy na wiadomościach na Facebooku. Koncentracja to skomplikowany proces, który jeśli przerwiemy przestaje działać, a powrót do pełnej koncentracji trwa nawet do 30 minut.

Skupcie się na treningu poprzez odpowiednią muzykę, kaptur na głowie czy po prostu zaplanowanie odpowiedniego podziału zadań.

2. Zła dieta.

To bardzo szerokie pojęcie, jednak jeśli chcemy wspomagać nasz trening musimy wiedzieć, co może nam w tym pomóc. Odpowiednia ilość i czas, w którym spożyjemy węglowodany bądź tłuszcze przed wysiłkiem mogą zagwarantować nam duża dawkę energii.

Zła bądź nieregularna dieta utrzymana przez kilka dni może ograniczać zapasy glikogenu, co także będzie miało wpływ na odczuwanie treningu i zmęczenie.

3. Mało snu.

Wiedzą o tym osoby, które zazwyczaj pracują w trybie zmianowym. Jakiekolwiek różnice i zaburzenia w ilości snu bądź rytmu dobowego wpływają na znaczne ograniczenie energii i koncentracji.

Jeśli macie trudności z zachowaniem regularnej ilości snu korzystajcie z drzemek.

4. Stagnacja.

To jeden z cichych elementów nieudanego treningu. Zbyt częste korzystanie z tych samych ćwiczeń, ilości serii, podobnego treningu może prowadzić do stagnacji.

Mięśnie oraz układ nerwowy przyzwyczajają się do wysiłku, dlatego każdy trening powinien być „zaskoczeniem”, co zapobiegnie zarówno stagnacji jak i zwiększy chęć do treningu.

5. Nieodpowiednia suplementacja.

Jeśli nasza dieta jest poprawna to możemy skupić się na jej uzupełnieniu suplementacją. Mamy wiele produktów, które mogą poprawić wydolność (Beta-alanina), wytrzymałość (kreatyna), ilość energii (kofeina) czy regenerację (BCAA).

Trzeba jednak wiedzieć w jakich porach, przez jak długi czas i w jakich dawkach stosować odpowiednie suplementy, aby korzystać z ich działania. Jeśli opanujecie to tak samo dobrze jak dietę, będziecie mogli poprawić swoje wyniki.

6. Brak celu.

Rzadko się o tym mówi, jednak brak celu, do którego zmierzamy często jest naszym „hamulcem”. Popadamy w rutynę, zaczynamy trenować dla samego trenowania i w pewnym momencie po prostu się nam nie chce.

Gdy mamy cel i wyznaczamy sobie odpowiednią ścieżkę, wtedy o wiele łatwiej utrzymać nam postanowienia, trzymać się diety oraz regularnie trenować. Wyznaczanie sobie celów zwiększa znacząco naszą motywację.

Komentarze: