Metabolizm czyli proces dzięki któremu możemy schudnąć, ale także przybrać na masie. Wszystko zależy od tego w jaki sposób go pobudzamy. Oto kilka metod pozwalających nieco go przyspieszyć.

 

1. Więcej snu.

Badania przeprowadzone na Uniwersytecie w Kolorado (USA) wykazało, że osoby kładące się spać później mają większą tendencję do podjadania i tym samym zwiększania tkanki tłuszczowej i spowalniania swojego metabolizmu.

Rada: Nie najadamy się przed snem i ograniczamy węglowodany na 3 godziny przed snem.

 

2. Śniadanie jako podstawa.

Organizm po przespaniu 6-8 godzin jest wręcz wycieńczony brakiem energii. Choć czasem nie odczuwamy głodu po przebudzeniu warto zjeść chociażby jakiś owoc. Spożywanie śniadań wpływa na przyspieszanie metabolizmu, który w takim tempie utrzymuje się przez dalszą część dnia.

Rada: Śniadanie jako główny posiłek powinno składać się zarówno z białka, węglowodanów i tłuszczy. Wszystkie te składniki są niezbędne do prawidłowego działania organizmu tuż po przebudzeniu.

 

3. Woda, woda, woda.

Spadek poziomu wody w organizmie spowalnia metabolizm. Ponadto spowalnia to funkcje mózgu, psychiki. Picie wody lub innych niesłodzonych napojów zwiększa termogenezę organizmu przez co spalamy więcej kalorii, tym samym przyspieszamy metabolizm.

Rada: Nie spożywajmy słodkich i gazowanych napojów. Najlepszym rozwiązaniem będzie zwykła woda (np. z cytryną) bądź herbata.

 

4. Wysoka intensywność treningu.

Wysoka intensywność czyli krótkie przerwy i duży wysiłek, wpływa na zwiększenia wydatków energetycznych naszego organizmu. Oznacza to, że nasz organizm musi przyspieszyć ze spalaniem kalorii, aby dostarczyć więcej energii – to właśnie oznacza przyspieszony metabolizm.

Rada: Zwiększając intensywnośc treningów więcej kalorii czerpiemy z tkanki tłuszczowej a nie z mięśni.

 

5. Unikaj lub ogranicz stres.

Stres wpływa na nas tak, że stajemy się głodni. Dzieje się to za sprawą kortyzolu, który jest szkodliwym hormonem zwłaszcza dla naszych mięśni.

Istnieje wiele możliwości, aby ograniczyć stres mający wpływ na spowolnienie naszego metabolizmu: medytacja, joga, ćwiczenia fizyczne, stretching i wiele innych.

Rada: Jeśli masz stresującą pracę postaraj się co jakiś czas odejść od komputera i przejść się w ciche miejsce i po porstu odpocząć nie myśląc o niczym.

 

6. Mądrze jedz.

Chęć szybkiego schudnięcia nie powinna oznaczać gwałtownego cięcia spożywanych kalorii. Oczywiście, prowadzi to do redukcji wagi jednak również i mięśni oraz do spowolnienia metabolizmu.

Kawa również nie wpływa na długotrwałe przyspieszenie metabolizmu. Powoduje ona zwiększenie akcji serca i zmniejszenie apetytu.

Kapsaicyna zawarta w ostrych potrawach ma właściwości termogeniczne – zwiększa temperaturę ciała, jednak również ma działanie krótkotrwałe.

Rada: Aby przyspieszyć w metabolizm należy jeść systematycznie w zbilansowany sposób.

Komentarze: