_DSC9806

Każdy z nas styka się z różnymi opiniami i poradami na temat treningu. Wszyscy dookoła mówią: „Rób to ćwiczenie, jest najlepsza”, a inni krzyczą: „Co Ty robisz? To bez sensu”. Mitów i bajek jest tak samo dużo, ile ćwiczących na całym świecie, jednak my przedstawiamy Wam 6 najciekawszych.

1. Spięcia brzucha są niezbędne dla szcześciopaka.

Zawsze się mówiło i mówi nadal, że spięcia brzucha tzw. crunches są niezbędne w treningu brzucha i to one najlepiej wpływają na ich rozwój. Oczywiście, to ćwiczenie jest użyteczne i ma wpływ na rozwój tych mięśni, jednak czy jest niezbędne?

DSC_7218
Wiemy jednak, że żadne ćwiczenie nie sprawi, że nasze mięśni będą bardzo widoczne, jeśli nie zadbamy o odpowiednio niską ilość tkanki tłuszczowej. Wiemy także, że brzuch to bardzo wytrzymała grupa mięśniowa, podobnie jak nogi i łydki, która pracuje non stop. Zatem, aby zmusić ją do rozwoju musimy poddać ją odpowiedniemu wysiłkowi np. z ciężarem.

Ponadto, trening brzucha musi składać się z praktycznie dużej objętości ćwiczeń, aby rozwijać go równomiernie i całościowo.

Kilka ćwiczeń:

– plank
– roller na brzuch
– podciąganie nóg na TRX
– podciąganie nóg w zwisie
– skręty tułowia z piłką lekarską

 

2. Więcej cardio na chudnięcie.

Kolejny mit, który opowiada się praktycznie wszędzie. Cardio to narzędzie, którym posługuje się przy budowaniu wyrzeźbionej sylwetki. Nie to jest jedyny i najważniejszy sposób na jej uzyskanie.

Co robi kobieta z nadwagą, gdy idzie na siłownie? Spędza 2 godziny na rowerku lub bieżni licząc, że szybko schudnie.

Czas poświęcony na wykonywanie cardio możemy wykorzystać lepiej np. w kuchni bądź wykonując odpowiedni trening siłowo-wydolnościowy (HIIT).

Najpierw próbujcie dobrać najlepszą dla siebie dietę redukcyjną i połączcie ją z odpowiednim treningiem, a na koniec okresu przygotowawczego dołączcie cardio.

 

3. Świat jest biało-czarny.

To, co najczęściej spotyka ludzi trenujących to dzielenia świata i ludzi na tych, którzy są zdrowi i aktywni oraz Ci niedbający o siebie i leniwi. Łatwo w popaść w takie myślenie, zwłaszcza jeśli to poprawia nasze własne poczucie wartości.

Jeśli przygotowujecie się do zawodów czy formy na lato nie oznacza to, że musicie zrezygnować z życia społecznego i towarzyskiego. To, że świat dookoła nie zawsze zastanawia się nad każdą kalorią nie oznacza, że mamy go unikać.

Pamiętajcie, silną wolę kształtujemy tylko wtedy, gdy wystawiamy ją na próbę.

 

4. Przysiady są złe dla kolan.

Często mówią tak trenerzy, który sami nie wiedzą jaka powinna być prawidłowa technika tego ćwiczenia. Oczywiście, jeśli nie wiemy jaka powinna być nasza pozycja kręgosłupa, nasze kolana kierujemy do wewnątrz a sam przysiad bardziej przypomina martwy ciąg, to rzeczywiście możemy zrobić sobie krzywdę.

_DSC8073
Prawda jest jednak taka, że przysiady to jedno z najlepszych ogólnorozwojowych ćwiczeń jakie znamy. Angażuje ono mięśnie ud, pośladków oraz brzucha, a także wzmacnia ścięgna i kości. Ponadto, rozwija ono naszą równowagę i mobilność.

 

5. Maszyny są bezpieczniejsze niż wolne ciężary.

Kulturystyka to sport ograniczony i skupiony wokół określonych wzorców ruchowych. To, jakie ćwiczenia wybieramy i jak je wykonujemy wpływa na nasze zdrowie, rozwój masy mięśniowej i samopoczucie.

Warto pamiętać o tym, że nadmierne skupianie się na określonych wzorcach ruchowych zmniejsza nasze możliwości tzn. ogranicza zakres ruchu stawów, zmniejsza mobilność ruchu ciała czy „spina” nasze mięśnie, zwłaszcza jeśli ich nie rozciągamy.

_DSC8178 KiF 6-2014
Wykonywanie treningów wyłącznie na maszynach sprzyja wykonywaniu tych samych wzorców ruchowych i przyzwyczajaniu naszego organizmu do stagnacji. Wolne ciężary z kolei, oprócz ruchu zmuszają nas do zachowywania równowagi (stymulacji mięśni głębokich), stabilizacji podczas trudnych ruchów oraz większego wysiłku.

 

6. Suplementy niezbędne do budowania mięśni.

Suplementów sprzyjających rozwojowi masy mięśniowej jest wiele m.in.: gainery z dużą ilością węglowodanów; kreatyna w wielu postaciach; białko. Czy jednak dałoby się zrobić te samą „formę” bez suplementów wyłącznie stosując odpowiednia dietę? Oczywiście, że tak.

Przyzna to każdy, kto wie jak stworzyć i dobrać prawidłową i zbilansowaną dietę. Nie oznacza to jednak, że stosowanie suplementacji  jest całkowicie bezużyteczne. Takie produkty jak BCAA, białko serwatki czy minerały mogą pomagać nam przyspieszać regenerację mięśniową, pobudzać nasz organizm do większego wydatku energetycznego czy zwiększania wytrzymałości.

Warto wiedzieć przede wszystkim kiedy, ile i jak przyjmować suplementację, aby nie wydawać nadmiernej ilości pieniędzy oraz nie zmuszać naszego organizmu do nieprzerwanego przyjmowania substancji chemicznych.

Komentarze: