speed-tarining-with-clenbuterol-1024x956

Siłę można budować nie tylko za sprawą ciężaru sztangi, ale także własnego ciała. Wystarczy odpowiedni ruch i właściwa dynamika, aby zmuszać mięśnie do znacznej poprawy ich gwałtownej siły. Oto 7 ćwiczeń, które z pewnością poprawią Waszą siłę dynamiczną, zwłaszcza jeśli trenujecie piłkę nożną, atletykę, crossfit bądź inny sport.

1. Skok w dal.

To ćwiczenie pozwalające na wzmocnienie mięśni nóg oraz budowanie siły wybuchowej mięśni.

bmlong-jumpscropped

 

2. Skok na jednej nodze.

To trudniejsza metoda, jednak sprzyja szybszemu budowaniu siły mięśni nóg. Dynamiczne wybuchowe wyskoki wprzód na jednej nodze to świetne ćwiczenie dla biegaczy.

bmsingle-leg-long-jumps2

 

3. Wykroki z wyskokiem.

Ćwiczenie efektywne przy budowie siły jak i mięśni. Pozwala kształcić równowagę, koordynację i dynamikę.

bmplyo-exercises-jump-lunges

 

4. Wskakiwanie na box.

To często wykonywane ćwiczenie w crossfitcie ma swoje duże zalety, Zmusza nasze ciało do gwałtownego wysiłku i poprawy siły dynamicznej. Angażujemy całe ciało.

bmplyo-exercises-box-jumps

 

5. Przeskoki z boku na bok.

Ćwiczenie wykonywane przez praktycznie wszystkich zawodników sportów biegowych. Stosowane także jako rozgrzewka. Pozwala zmuszać nasze mięśnie do gwałtownych, rwanych ruchów, kształtując tym samym siłę dynamiczną.

bmplyo-exercises-lateral-jumps

 

6. Przysiad z wyskokiem.

To jedno z najlepszych ćwiczeń, gdyż pozwala nam na zebranie maksymalnej siły do wyskoku, a tym samym największego potencjału siłowego. Wykonując głębokie przysiady z wyskokiem możemy znacząco zwiększyć wysokość skoku.

bmplyo-exercises-depth-jumps

 

7. Pompka z wypchnięciem.

Wykonywanie pompek z klaśnięciem pozwala budować dynamiczną siłę ramion oraz klatki piersiowej. Bardzo dobrze ćwiczenie dla pływaków i tenisistów.

bmplyo-exercisespush-ups

Komentarze: