DB Rows 11-19-13 A_3

Jeśli trenować to po to, aby się rozwijać, nigdy po to, aby stać w miejscu. Dlatego też, warto wybierać to, co najlepsze, również w kwestii metod treningowych i ćwiczeń. Mamy dla Was 8 najlepszych ćwiczeń na różne partie mięśniowe.

Wyciskanie na skosie

Dlaczego to ćwiczenie jest lepsze niż wyciskanie na ławce prostej? A to dlatego, że pobudza ona cały obszar klatki. Choć w głównej mierze angażuje górny akton klatki piersiowej, to stymuluje także całą resztę.

Choć w tej pozycji nie możemy podnosić tak dużych ciężarów jak leżąc, to jednak pozwala nam to rozwinąć najtrudniejszy akton (górny). Jego stymulacja jest dość trudna, wymaga nieprzerwanego napięcia mięśniowego oraz odpowiedniego ciężaru.

Przysiad przedni

Większość z nas wykonuje przysiady z sztangą z tyłu. Pewnie dlatego, że są one łatwiejsze, możemy wykonywać je z większym ciężarem i są bezpieczniejsze. Jednak przysiady przednie rozwijają mięśnie nóg w nieco inny sposób.

PRzy odpowiedniej technice, to ćwiczenie potrafi niezwykle efektywnie rozwijać mięśnie czworogłowe ud, lepiej niż tradycyjne przysiady. Wymaga to jednak o wiele więcej wytrzymałości, zarówno siłowej jak i mięśniowej np mięśni brzucha i grzbietu.

Rumuński martwy ciąg

Nastawiony jest głównie na mięśnie dwugłowe ud nie zaś na mięśnie grzbietu. Grzbiet, jest w tym przypadku dodatkową grupą mięśniową.

Ćwiczenie to rozwija siłe ud i grzbietu. Pozwala na lepsza stabilizację postawy angażując ścięgna bioder, ud i grzbietu.

Nie jest to wygodne ćwiczenie, ale warto je wykorzystywać. Wystarczy, że przyjmiecie taką pozycję jak do tradycyjnego martwego ciągu, tylko, że będzieco go wykonywać na prostych nogach.

Podciąganie na drążku

Jedno z najbardziej popularnych ćwiczeń. Jak ktoś zaczynał interesować się treningiem siłowym to z pewnością miał w domu taki drążek.

To idealny sprzęt do rozwoju siły, wytrzymałości i szerokości mięśni grzbietu. Wiele osób, którzy trenują siłowo nie ma siły podciągnąć się więcej niż 10 razy, dlaczego? Być może dlatego, że ćwiczenie to angażuje nasze mięśnie zupełnie inaczej niż inne pozostałe.

Proponujemy Wam wykonywanie tego ćwiczenia przed przystąpieniem do innych ćwiczeń mięśni pleców.

Podciąganie sztangielki do boku tułowia

To kolejne ćwiczenie na mięśnie pleców, które pozwala na ich szybki rozwój. Bez tego ćwiczenie ciężko zbudować potężne plecy.

W wielu badaniach można było przeczytać, że ćwiczenia wykonywane jedną ręką zwiększają siłę o 20% szybciej niż ćwiczenia wykonywane oburącz.

Wyciskanie sztangielek stojąc

Jest to ćwiczenie dobre zarówno w rozwoju mięśni, ale także dla stawów barkowych. Wykonywanie wyciskanie po odpowiednim łuku nie obciąża stawów na tyle, aby mogły wystąpić kontuzje czy naderwania.

Oczywiście warto wykonywać większą liczbę powtórzeń, gdyż włókna mięśniowe barków lepiej reagują na taką opcję.

Młotkowe uginanie ramion

Ten sposób pozwala na budowanie bardzo dużej siły bicepsów. To rozwiązanie sprawia, że bicepsy stają się grubsze i pełniejsze.

Komentarze: