Przysiad, tak prosty a jednocześnie tak skomplikowany. Od zawsze i aż po koniec świata będziemy Wam tłumaczyć jak poprawnie wykonywać to ćwiczenie. Tym razem przedstawimy Wam 8 sposobów na to, jak poprawić efektywność tego ćwiczenia.

1. Sztanga nieruchomo na plecach.

To podstawa. Przy dużych ciężarach nie możemy pozwolić sobie na jakiekolwiek ryzyko upuszczenia sztangi. Sztanga powinna spoczywać na plecach, a dokładniej w obszarze mięśnie czworobocznych.

2. Odpowiednie wyjście ze sztangą.

Wiele osób unosząc sztangę ze stojaków nadmiernie wyczerpuje swoją energię. Należy to zrobić dynamicznie, ale bez pośpiechu. Ustawcie się najpierw pod sztangą, a dopiero unieście ją i zróbcie krok do tyłu. Nic więcej nie potrzeba.

3. Cofnij biodra.

Po wyjściu ze stojaków i ustawieniu się należy cofnąć biodra do tyłu i wypchnąć klatkę do przodu. Kolana lekko uginamy.

4. Odpowiednia pozycja kolan.

Linia kolan podczas przysiadów nie powinna być dalej niż linia palców stóp. Podobna zasada obowiązuje przy wykrokach.

5. Nie przeginaj z głębokością.

Dla osób, które nie są ciężarowcami zalecamy dużą głębokość przysiadu, jednak nie taka jaka stosują ciężarowcy. Jest to nie potrzebne z punktu zarówno techniki jak i obciążenia kolan. Warto wykonywać przysiady na głębokość poniżej linii kolan, i tyle.

6. Mocno się rozgrzewaj.

Rozgrzewka powinna obejmować wszystkie możliwe ruchy zarówno bioder jak i kolan. Powinniśmy wykonywać dynamiczne rozciąganie tzn. wyskoki, slalom, żabki, skok w dal itd.

Ponadto, powinniśmy wykonać kilka minut ćwiczeń cardio, aby zarówno podnieść temperaturę ciała jak i zwiększyć ilość płynu w chrząstkach i stawach.

7. Skup ię na pozycji.

Nie patrz w lustro, ani nie rozpraszaj się rozmowami. Skup się na utrzymaniu pozycji i napięciu mięśniowym. Głowę kieruj w górę, a klatkę zawsze wypychaj do przed siebie.

Komentarze: