Popełniamy ich wiele, może nawet znacznie więcej niż tylko 8, natomiast te, o których Wam napiszemy są kluczowe i mogą blokować rozwój Waszego ciała. Zobaczcie je, porównajcie i przemyślcie.

1. Rezygnacja z treningu w zależności od nastroju.

Wiele osób ma tak, że gdy dopadnie nas brak motywacji, zmęczenie, niechęć czy lenistwo to rezygnuje z treningu – „Przecież nic się nie stanie”. Otóż regularność to klucz do sukcesu.

Po za tym, system i plan treningowy to podstawa rozwoju. Harmonogram musi być ustalony przynajmniej na kilka tygodni i ściśle realizowany.

Jeśli nie masz w sobie na tyle motywacji to może siłownia nie jest po prostu dla Ciebie.

2. Brak planu krótko i długookresowego.

Punkt ten uzupełnia to, co napisaliśmy powyżej. Idąc na siłownię bez wcześniej ustalonego i przemyślanego planu treningowe popełniamy błąd. Ćwiczenia, metodyka i sposób treningu powinny być ustalone i zależne od okresu w jakim się znajdujemy oraz od diety jaką obecnie stosujemy. Wszystkie te elementy mogą się nawzajem uzupełniać bądź wykluczać.

Co więcej, z psychologicznego punktu widzenia, każdy plan i strategia dążąca do jakiegoś celu pozwala na dłużej utrzymywać motywację.

3. Brak różnorodności treningowej.

To bardzo ogólny punkt, jednak wszystko to, co się w nim zawiera jest niezbędne. Otóż, zbyt długie treningi ustawione na wzmacnianie siły czy budowę masy mięśniowej są złe i stają się nieefektywne.

Podczas jednych z pierwszych Warsztatów KiF Norbert Tymczak prowadził wykład dotyczący planów treningowych. Wspominał on o tym, jak zawodowi kulturyści ustawiają swoje plany treningowe. Otóż, nawet cały rok treningowy może być ustawiony na dany aspekt sylwetki, jednak jest on częścią większego planu. Oczywiście wszyscy dążymy do jakiegoś celu, jednak strategia powinna dzielić się na elementy np. budowę masy ciała, poprawa definicji mięśniowej, zwiększanie mobilności czy redukcja tkanki tłuszczowej.

Pamiętajcie o planowaniu strategii treningowej przynajmniej na kilkanaście tygodni w przód.

4. Rezygnacja z treningu, gdy nie ma siły.

Jeśli kierujemy się ustaloną strategię, a mimo to zdarza się, że brakuje nam siły albo po prostu czujemy się źle na treningu nie oznacza , że powinniśmy coś zmieniać.

Bywa tak, że jedno dnia mamy mnóstwo siły, a następnego czujemy się jak by odeszły nam wszystkie moce. Sposobem na radzenie sobie z tym może być szybka zmiana ćwiczenia czy samej metody jego wykonywania. Jeśli nie mamy siły spróbujmy zamiast wielkiego ciężaru zmęczyć mięśnie większą liczbą powtórzeń.

Znajdźcie sposób na pokonanie siebie, a nie poddanie się.

TRENING TO KLUCZOWY ELEMENT SUKCESU – DOWIEDZ SIĘ JAK GO DOSTOSOWAĆ DO SIEBIE – ZAPISZ SIĘ NA WARSZTATY – KLIKNIJ O DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

warsztaty

5. Zbyt lekki ciężar.

Prowadzenie zapisów swoich osiągów pomaga realizować długoterminowe cele. Wiemy, jakie ciężary są dla nas celem i jakie już pokonaliśmy. Bardzo często dobieramy ciężar, który jest dla nas odpowiedni, zaś nie wybieramy tego, który jest dla nas wyzwanie. To olbrzymi błąd, który sprzyja stagnacji treningowej.

Pamiętajcie, aby ciężar zawsze był wyzwaniem, nawet jeśli naszym celem jest duża liczba powtórzeń, to kluczowym elementem rozwoju jest zawsze wysoka intensywność i opór ciężarowy.

6. Dieta jako dodatek do treningów.

To chyba największy błąd jaki popełniają osoby ćwiczący, głównie początkujący. Otóż skupiają się na treningu, a po za nim jedzą co chcą bądź nie jedzą nic.

Tak, jak ważna jest strategia treningowa, tak o wiele bardziej ważna jest strategia żywieniowa. Bez niej możemy zapomnieć o jakichkolwiek poważnych zmianach w naszym ciele i osiąganiu celów.

Codzienny plan żywieniowy to tylko element całego planu w danym okresie np. budowania masy mięśniowej bądź redukcji tkanki tłuszczowej. Trening to tylko stymulant, zaś dieta to fundament.

7. Impreza tak samo ważna jak trening.

Powiedzmy to wprost, jeśli imprezujemy tak intensywnie jak trenujemy to nici z naszej „wakacyjnej” formy. Trening i dieta nie musi być całym życiem, jednak jeśli dążymy do jakiegoś celu to musi być ona codziennym elementem naszego dnia.

Aby móc efektywnie zwiększać szansą na sukces musimy zadbać o dietę, trening i odpowiednią regenerację. Zbyt częste imprezowanie zaburza wszystkie te 3 elementy niezbędne do ukształtowania upragnionej sylwetki.

8. Brak cierpliwości.

To cecha, która wielu osobom obrzydza chodzenia na siłownie. My wszyscy, którzy trenujemy wiemy o tym, że ani dieta a ni trening nie mają natychmiastowych efektów. Najmniejsze zmiany jakie jesteśmy w stanie zauważyć dzieją się po kilku tygodniach.

Brak zrozumienia tego procesu może przeszkadzać wielu osobom w realizacji celów i utrzymaniu motywacji. Pamiętajmy, tylko plany krótko i długodystansowe pozwolą nam dobrze realizować swoje zamierzone cele.

Komentarze: