Choć pojawiło się już tyle porad, diet i ćwiczeń, które ulepszają wygląd mięśni brzucha to wciąż wiele osób pyta „Jak uwidocznić swój brzuch?” Można żartobliwie odpowiedzieć – „Pić więcej piwka”, ale zamiast tego przedstawimy Wam kilka wskazówek.

 

1. Cardio.

Bez tego, o ile nie mamy predyspozycji genetycznych, nasze mięśnie brzucha nie będą widoczne. Wiadomo, że znajdują się one pod warstwą tkanki tłuszczowej.

Wykonujcie trening cardio po treningu trwający od 20-40 minut przy tętnie 130-140 uderzeń na minutę.

 

2. Lepsze żywienie.

Nic nie pomoże Twoim mięśniom brzucha jeśli wracasz do domu i zjadasz ciasto albo parówki. Skoro ciężko pracowałeś na siłowni to trzeba pracować ciężko także w domu, aby dało się zauważyć efekty. Pożywienie jest najważniejsze w kulturystyce.

 

3. Jedz odpowiednią ilość białka.

Z białka zbudowane jest całe nasze ciało. Układ nerwowy, kostny i mięśniowy. Oznacza to, że pełni ono najważniejszą funkcję ze wszystkich składników pokarmowych. Dla budowy mięśni spożywajcie ok. 1 g/kg masy ciała.

 

4. Węglowodany.

Rezygnacja z węglowodanów to wielki błąd. Są one potrzebne dla procesów energetycznych i zbierania glikogenu. Ok. 2 g/kg masy ciała jest niezbędne do utrzymania beztłuszczowej masy ciała.

 

5. Tłuszcz to Twój wróg?

Istnieją dobre i złe tłuszcze. Hamburgery, kiełbasa, boczek i lody zawierają te złe tłuszcze, przetworzone, które od razu zamieniają się w tkankę tłuszczową.

Nasycone kwasy tłuszczowe zawarte w rybach, orzechach i olejach (lnianym, kokosowym i z oliwek) są niezbędne dla naszego organizmu. Usprawniają pracę mięśni, metabolizmu i pomagają spalać tkankę tłuszczową. Utrzymują również optymalny poziom hormonów

Codzienna ilość kalorii powinna pochodzić w ok. 20% dobrych tłuszczów.

 

6. Wyliczenie zapotrzebowania.

Jedz tyle ile potrzebujesz. Wylicz sobie ile kalorii dziennie powinieneś przyswoić, wliczając w to trening siłowy i cardio, aby zwiększyć, utrzymać bądź stracić wagę. Trzymaj się uzyskanego poziomu.

 

7. Pij wodę.

Strach przed piciem dużej ilości wody jest niezrozumiały. Ciało przyjmując zwiększoną ilość wody napędza metabolizm i płucze organizm. Pij ok. 3-5 litrów wody dziennie.

 

8. Dostosuj trening.

Nie wykonuj treningu mięśnie brzucha raz w tygodniu, ani codziennie. Wybierz 2-3 dni, w których wykonasz różnorodny pod względem ćwiczeń i intensywności trening.

Komentarze: