Wyeliminujcie wszystkie błędy, aby efektywniej trenować mięśnie brzucha. Większość z nas popełnia te same błędy, oczywiście w dobrej wierze, aby się rozwijać, jednak trzeba znać umiar i umiejętnie podchodzić do treningów oraz diety.

 

Błąd 1 – Tylko ćwiczenia izolacyjne

To częsty błąd. Mięśnie brzucha należy trenować w sposób różnorodny. Wykonujmy ćwiczenia izolacyjne i złożone. Trenujmy z ciężarem, bez niego, ale także podczas takich ćwiczeń jak przysiady.

Wykonując przysiady również możemy rozwijać mięśnie brzucha. Wystarczy, że cały czas będzie utrzymywać je w napięciu. To pozwoli zaangażować jego całą powierzchnię.

 

Błąd 2 – Mięśnie brzucha na początek

Nie powinno wykonywać się treningu mięśni brzucha przed przystąpieniem do innych ćwiczeń siłowych. Powodem tego jest fakt, że pracują one praktycznie przy każdej innej partii mięśniowej. Ich przedwczesne zmęczenie może osłabić pracę innych mięśni, a przecież nie o to chodzi.

Zostawmy trening mięśni brzucha na koniec, gdy możemy się skupić już tylko na nim.

 

Błąd 3 – Trening uwidoczni mięśnie

Takie myślenie bez odpowiedniej diety nie doprowadzi do upragnionego wyglądu mięśni brzucha. Jedyną metodą jest obniżenie tkanki tłuszczowej i odpowiedni trening. Nie bądźcie naiwni, że wykonując specjalistyczne treningi na mięśnie brzucha spalicie z niego tłuszcz, bez diety.

Dieta jest najważniejsza zarówno do redukcji tkanki tłuszczowej jak i budowania masy mięśniowej.

 

Błąd 4 – „Katowanie” mięśni brzucha

Jeśli wykonujecie trening nóg, bądź pleców a macie w planach jeszcze ćwiczenia na brzuch to nie katujcie ich kilkunastoma seriami. Wystarczy, że po przysiadach wykonacie 2 ćwiczenia po 3 serie na mięśnie brzucha i to wystarczy, aby dobrze się rozwijały,

 

Błąd 5 – codzienny trening brzucha

To mięśnie jak wszystkie inne, także potrzebują regeneracji. Codzienny trening mięśnie brzucha może doprowadzić do stagnacji ich rozwoju.

Jeśli ktoś powołuje się na przykład na Arnolda, który trenował brzuch codziennie, to odpowiemy, że on zajmował się w swoim życiu tylko treningiem, więc miał czas na odpowiednio długi odpoczynek.

Jeśli czujesz jednak, że po treningu brzucha następnego dnia nie są one zmęczono to znak, że powinieneś zwiększyć intensywność, ale zwiększyć ciężary.

 

Błąd 6 – „Brzuszki” wystarczą

Tradycyjne „brzuszki” to najmniej efektywne ćwiczenie na rozwój mięśnie brzucha.

Proponujemy Wam nieco inne ćwiczenie, jedno z wielu

Ważne, aby rozwijać brzuch równomiernie czyli wykonywać ćwiczenia na wszystkie jego części – skosy, środek, dół i górę. Ponadto, zaleca się wykonywanie ćwiczeń bez ciężaru jak i tych, które go wymagają np. Allaszki.

 

Błąd 7 – Skupiaj się tylko na tym co robisz

Oczywiście, jeśli wykonujesz na przykład przysiady to główną siłę skupienia kieruj na mięśnie nóg, jednak nie zapominaj, że przy tym ćwiczeniu pracują także inne mięśnie.

W związku z tym staraj się, aby wszystkie towarzyszące mięśnie napinać równie mocno. Tyczy się to mięśni brzucha, które przy wielu ćwiczeniach uczestniczą w pracy (przysiady, martwy ciąg), zatem pamiętam o ich napinaniu.

 

Błąd 8 – Zapominanie o dolnej części pleców

Mięśnie lędźwiowe mają duży wpływ na funkcjonowanie mięśnie brzucha. Jeśli nie ma równowagi pomiędzy tymi partiami mięśni może dochodzić o znacznych obciążeń, którejś z części – albo pleców albo brzucha.

Może się zdarzyć tak, że jeśli mięśnie pleców są o wiele mocniej rozwinięte niż mięśnie brzucha to przejmują one ich pracę. Dochodzi wtedy do znacznych przeciążeń w odcinku lędźwiowym co może prowadzić do silnego bólu i skurczów.

 

Błąd 9 – Jeden kąt ćwiczeń

Tak, jak wspomnieliśmy, mięśnie brzucha należy rozwijać równomiernie. Aby to zrobić, należy trenować je pod różnym kątem. Jeśli trenujemy na ławce to możemy ustawiać jej kąt nachylenia i powinniśmy go zmieniać w każdej serii. To pozwoli nam na zaangażowanie wszystkich mięśnie brzucha oraz pobudzenie nowych włókień mięśniowych.

Komentarze: