Gdyby wyeliminować wszystkie moglibyśmy rosnąć i rozwijać się dwukrotnie szybciej. Jednak po prostu się nie da. Nasze przyzwyczajenia i wciąż zmieniająca się wiedza na temat żywienia i treningu są przeszkodą, ale także  błogosławieństwem.

Jedną części rozwoju jest trening i stymulacja organizmu do wzrostu, a drugą jest odpoczynek – regeneracja. Gdy jest on zbyt krótki nasze ciało nie jest w stanie uruchomić w pełni wszystkich procesów naprawy.

Metody regeneracji:

  • Conajmniej 72 godziny pomiędzy treningami tych samych grup mięśniowych, tym bardziej tych największyć (klatka piersiowa, nogi, plecy)
  • Unikanie treningu dwóch dużych grup mięśniowych dzien po dniu (przysiady – martwy ciąg)
  • Planowanie treningu współpracujących partii mięśniowych (klatka piersiowa i przednie aktony mięśni naramiennych)
  • Trening cardio pozwala na szybsze usuwanie odpadów metabolizmu, zwiększa przepływ krwi i tym samym przyspiesza regenerację
  • Suplementacja aminokwasów rozgałęzionych (BCAA) przed i po treningu
  • Odpowiednio głęboki i długi sen (6-8 godzin)
Komentarze: