Gdy witasz się z kimś przez podanie ręki i czujesz dużą siłę chwytu jego dłoni, automatycznie wyzwala to w tobie pewnego rodzaju respekt w stosunku do jego osoby. To czy inne osoby witając się z tobą będą miały podobne odczucie, zależy od siły chwytu twojej dłoni. A zatem warto nad nim  popracować.

Mocny uścisk dłoni przydaje się nie tylko do tego, aby „straszyć” nim innych, ale także w czasie treningu. Jak ogólnie wiadomo doskonałym sposobem na zwiększenie masy mięśniowej są ćwiczenia podstawowe do których używa się dużych ciężarów i w których ciężary te trzeba zazwyczaj mocno trzymać w dłoniach od pierwszego do ostatniego powtórzenia.

Wyłączając z tego podciąganie się na drążku,  nie ma z tym większego problemu, gdy ręce są skierowane do góry (np. wyciskanie sztangi lub sztangielek na ławce), problem pojawia się wtedy, gdy ręce są skierowane do dołu i ciężar którym ćwiczymy ma solidną wagę (np. martwy ciąg). W takim wypadku mocny chwyt daje nam gwarancję tego, że ostatnie powtórzenie w serii będzie oznaczało kres możliwości siłowych trenowanych mięśni, a nie kres możliwości trzymania ciężaru w dłoniach.

Prosty sposób na poprawę siły chwytu dłoni jest przedstawiony w KiF nr 10/2015. Autorem tego sposobu jest piąty zawodnik świata w sile chwytu dłoni!

Komentarze: