Wygląd, rzeźbienie czy masa mięśniowa mięśni brzucha zależy od wielu czynników, w tym od genetyki, diety, treningu, skłonności do tycia etc. Przedstawimy Wam kilka z nich abyście mogli dostosować trening pod siebie.

 

Genetyka

To główny czynnik odpowiadający za wszystko co związane z mięśniami brzucha. Kształt mięśni wyrabia się po urodzeniu, więc absolutnie nie mamy na to wpływu.

Czemu tak się dzieje, że ktoś będący na „masie” ma widoczne mięśnie brzucha, a inny choć szczuplejszy nie może się nimi pochwalić? Wszystko zależy od genetyki.

Jeśli jesteś jedną z osób, u których mięśnie brzucha nie są zbytnio widoczne to jedyną radę są treningi mięśni brzucha wpływające na rozwój ich masy (czyli z ciężarem) oraz odpowiednia dieta redukcyjna.

 

Tkanka tłuszczowa

To zwykle ona odpowiada za brak widoczności mięśni. Jeśli masz sporo tkanki tłuszczowej i taką genetykę, to choćbyś wykonywał 1000 powtórzeń Twoje mięśnie brzucha nie będą widoczne. Efekt jest zależny od redukcji tkanki tłuszczowej.

Określa się, że aby zobaczyć idealnie wyrzeźbione mięśnie brzucha trzeba obniżyć zawartość tłuszczu w organizmie do ok. 6%. To wiąże się z niezwykle ciężką pracą zarówno siłową jak i pracą silnej woli.

 

Dieta

Tak, jak wiele razy wspominaliśmy budowanie sylwetki zaczyna się w kuchni, nie na siłowni. Złe odżywianie nie przyniesie upragnionych efektów, nawet kiedy będziemy spędzać niezliczone godziny na siłowni.

Zacznij od zbilansowania swojej diety. Określ swoje zapotrzebowanie na białko, węglowodany i tłuszcze w zależności od wieku, wagi ciała, płci i trybu życia.

Możesz to zrobić używając wzorów z naszego Forum

 

Trening

To tylko jeden z elementów, które pozwalają wyrzeźbić mięśnie brzucha. Musi on także być odpowiednio dobrany, aby rozwijać brzuch wszechstronnie.

Pisaliśmy o tym wcześniej, że aby dobrze rozwinąć mięśnie brzucha należy łączyć trening siłowy (z ciężarem) i trening bez ciężaru. Tylko wtedy rozwiniemy nowe włókna mięśniowe zwiększając masę mięśni.

Trening Mieszany

 

Cardio

To także niezwykle ważny element drogi do osiągnięcia widocznych mięśni brzucha.

Odpowiedni trening cardio to taki, który jest krótki i intensywny. Najlepszym rozwiązaniem jest trening interwałowy. Spala najwięcej tkanki tłuszczowej przy zachowaniu masy mięśniowej.

Trening siłowy z interwałami

Komentarze: