Przy tak dużym wyborze maszyn do cardio ciężko wybrać tę. która spełni nasze oczekiwania co do ilości spalonych kalorii oraz wysiłku. Tym razem porównamy zwykły marsz z wysiłkiem na maszynie eliptycznej pod kątem ilości spalony kalorii.

Wiele badań miało odpowiedzieć na to pytanie. Jedno z nich opisane w 2011 roku w „Medicine & Science in Sports & Exercise” wykazało, że na maszynach eliptycznych jesteśmy w stanie spalić więcej kalorii. Inne badania opisały podobne wnioski na ten temat.

Eksperci z Mayo Clinic uznali, że maszyny eliptyczne pozwalają na wykonanie efektywniejszego kalorycznie treningu z uwagi na wydajniejszy ruch całego ciała (górna i dolna część).

Co więcej, to rozwiązanie lepsze dla osób z zapaleniem stawów czy bólem kręgosłupa. Dzięki eliptycznym ruchom kontuzjowane obszary są mniej narażone na pogłębienie urazu.

Ponadto, trenując na maszynach eliptycznym bardzo często wybieramy odpowiedni moduł treningowy, który narzuca nam zarówno tempo jak i intensywność. W przypadku marszu sami dostosowujemy te parametry, dzięki czemu często wykonujemy go słabiej niż byśmy mogli.

Zatem jeśli zależy Wam na utrzymaniu odpowiedniej kondycji, jednak nie chcecie trenować zbyt intensywnie, to warto wybrać maszyny eliptyczne takie jak orbitrek czy rowerek stacjonarny.

Komentarze: