Większość osób unika cardio jak ognia często tłumacząc to budową masy mięśniowej. To nie ma jednak znaczenia, cardio możemy wykonywać zawsze, jednak musimy wiedzieć jak często i jak długo. Oto przykład cyklu cardio, jaki możecie wykonywać w swoim programie treningowym nastawionym na redukcję

Cykl cardio na 5 tygodni:

Tydzień 1-3

30 minut cardio przy tempie 120 bpm, 6 razy w tygodniu

Tydzień 3-5

60 minut cardio 2 razy dziennie przy tempie 120 bpm, 6 razy w tygodniu.

Taki rodzaj cardio powinno łączyć się z intensywnymi treningami siłowymi, które pozwolą nie stracić zbyt dużej ilości masy mięśniowej.

Pierwsze 2 tygodnie mogą nie przynieść żadnej zmiany w wadze, jednak będzie to zauważalne na poziomie ilości wody w organizmie.  Po 3 tygodniach widoczna będzie utrata masy ciała , w tym tkanki tłuszczowej.

Kontrola wagi i ilości tłuszczu jest niezwykle ważna, gdyż jeśli uda nam się szybciej zredukować masę ciała niż zakładaliśmy, możemy także od razu zredukować ilość wykonywanego cardio.

Komentarze: