Wiele osób odczuwa brak stymulacji mięśni grzbietu podczas treningu? Czym to jest spowodowane i dlaczego inne partie mięśniowe lepiej reagują? Sprawdź co robisz źle…

Brak czucia mięśniowego podczas treningu pleców to dość powszechny problem. Istnieją 3 główne przyczyny tego zjawiska.

ZAPISZ SIĘ NA WARSZTATY! Untitled design

1. Zbyt duży ciężar.

Choć każdy chce trenować dużym ciężarem, aby jak najmocniej stymulować wzrost masy mięśniowej, to jednak nie zawsze jest to dobry pomysł.

Brak odpowiedniej techniki i brak maksymalnego napięcia mięśniowej sprawiają, że mięśnie nie pracują tak mocno, jak by mogły. Powtórzenia oszukane nie zawsze dobrze wpływają na włókna mięśniowe, czasem warto po prostu dobrze napiąć mięśnie i przyłożyć się do całego ruchu.

Zrezygnuj z ciężaru, szarpania, kołysania. Wykorzystaj mniejszy ciężar.

2. Niewłaściwa pozycja ciała.

Drugi punkt bardzo często łączy się z pierwszym. Zła pozycja może być wynikiem zbyt dużego ciężaru, który zmusza nas do nadmiernego odchylenia ciała.

Upewnij się, że podczas ćwiczeń na grzbiet twoja klatka piersiowa jest wypchnięta do przodu, ramiona ściągnięte do tyłu, a w lędźwiach powstał lekki łuk. Pamiętaj także o pełnym zakresie ruchu i maksymalnym napięciu.

3. Nadmierne zaangażowanie przedramion i bicepsów.

Często jest tak, że trenując plecy odczuwamy zmęczenie przedramion bądź bicepsów. Oznacza to, że technika ruchu jest zła bądź nasz uchwyt nie jest poprawny. Małpi chwyt może pomóc w większym zaangażowaniu pracy mięśni grzbietu i wyeliminuje nadmierną pracę innych grup mięśniowych.

Komentarze: