To chyba najważniejsze i najczęstsza pytanie jakie zadają sobie osoby początkujące swoją przygodę z siłownią. Nie wiedzą co pomoże im szybciej poprawić sylwetkę – cardio czy trening siłowy. Wskażemy Wam kilka wskazówek, które powinny wskazać Wam właściwą drogę.

Trening siłowy, oczywiście odpowiednie wykonywany, może przynieść podobne efekty jak trening cardio. Dodatkową jego zaletą jest poprawa wrażliwości na insulinę co przekłada się bezpośrednio na rozdział kalorii, które zamiast być odkładane są paliwem dla mięśni.

Trening interwałowy, jeden z rodzajów treningu cardio, poprawia nie tylko wydolność, ale znacznie przyspiesza proces metabolizmu i spalania tkanki tłuszczowej. Jest lepszym sposobem niz zwykłe cardio.

Warto wiedzieć, że to intesywność, objętość, czas odpoczynku i oczywiście dieta mają znaczny wpływ na rezultaty idące z wykorzystywania zarówno treningu siłowego jak i treningu interwałowego. Najlepszym rozwiązaniem będzie program szkoleniowy uwzględniający wolne ciężary, krótkie okresy odpoczynku.

Połączenie treningu siłowegi i interwałowego jest najlepszym sposobem na jednoczesne kształtowanie swojej sylwetki i redukcję tkanki tłuzczowej.

Komentarze: