DSC_5858 KiF 4-2013

Jak jednym elementem można zmienić stymulację mięśni grzbietu? Bardzo szybko i łatwo. Otóż wystarczy, że podczas ściągania drążka do klatki piersiowej nasz partner treningowy zwiększyć opór ruchu ekscentrycznego.

Jak wielokrotnie mówiliśmy ruch ekscentryczny może mieć większy wpływ na rozwój masy mięśniowej niż ruch koncentryczny. Ponadto, w ruchu ekscentrycznym jesteśmy w stanie mocniej obciążać nasze mięśnie.

Nawet najprostsze ćwiczenia możemy zmodyfikować tak, aby jeszcze lepiej stymulowały pracę i rozwój naszych mięśni. |W tym wypadku proponujemy Wam tę metodę w treningu grzbietu.

Wystarczy, że podczas ŚCIĄGANIA DRĄŻKA DO KLATKI mocno napniemy mięśnie podczas ruchu koncentrycznego, a następnie podczas ruchu ekscentrycznego (rozciągania mięśni) nasz partner treningowy zwiększy nacisk ciężaru. Wygląda to następująco:

Ta metoda sprawia, że opierając się ruchowi ekscentrycznemu jeszcze mocniej wykorzystujemy mięśnie najszersze grzbietu i doprowadzamy do większych mikrouszkodzeń.

Nie zapominajcie zatem o tym, aby przykładać taką samą uwagę do ruchu kurczącego mięśnie jak i ich rozciągającego.

Komentarze: