Zależy Wam na funkcjonalności niekoniecznie na dużych ciężarach i wielkiej masie mięśniowej? Mamy dla Was kilka ćwiczeń, które mogą okazać się zarówno męczące jak i efektywne w budowaniu funkcjonalności Waszych stawów i całego ciała.

Noszenie piłki w wykroku

To ćwiczenie, które przypomina tradycyjne wykroki, jednak większy nacisk kładzie na równowagę, stabilność i funkcjonalność. Wykonując to ćwiczenie poprawiamy stabilność ramion, kręgosłupa, bioder.

andrewdeadballphoto1a

Spacer rolnika

Ćwiczenie, które możecie wykonać wszędzie z jakimkolwiek obciążeniem. Polega to na przenoszeniu ciężaru na wybrana odległość. To ćwiczenie poprawia stabilność ciała  oraz siłę.

Noszenie walizki

Czyli tak na prawdę jednostronny rolnik, który polega na noszeniu ciężaru tylko w jednej ręce. Pomaga ona wzmacniać daną stronę ciała i  oraz równowagę. Wykonując to ćwiczenie angażujemy kręgosłup, mięśnie brzucha, mięśnie ramion a nawet mięśnie czworoboczne.

 

Noszenie odważnika

Ćwiczenie polega na spacerze z odważnikiem trzymanym jedną ręką do góry nogami. Ciężar należy trzymać na linii obojczyka i twarzy. Druga ręka powinna nieco przeciwważyć ciało i pomagać zachować równowagę.

To ćwiczenie także świetnie poprawia równowagę i stabilność ciała, a także siłę oraz pomaga kontrolować oddech.

bottomsupphoto2a.png

Noszenie ciężaru nad głową

Istnieją 2 wersje – jednorącz albo oburącz. W zależności od celów możemy dobrać którąś z nich. W tym ćwiczeniu liczy się zachowanie odpowiedniej postawy ciała, utrzymanie ciężaru i spokojny marsz.

Ponadto, ćwiczenie to bardzo dobrze rozwija mięśnie ramion.

Steph-BlackAndWhite-Overhead-Oly-640x356

Asymetryczny ciężar

Tym sposobem możemy równoważyć różnicę w silę czy stabilności naszego organizmu. Nie jest to łatwe ćwiczenie, ale bardzo dobrze sprawdza się przy budowaniu siły.

Możliwości jest wiele. Nosić ciężar możemy w dowolnych konfiguracjach, na przykład tak, jak na zdjęciu.

andrewcarrycollage

Komentarze: