_DSC8052  KiF 7-8  2014

Sposobem na dobrze rozwinięte bicepsy, ale nie tylko, jest trening pobudzający głębokie włókna mięśniowe, które stanowią podstawę do budowy. Aby tak się stało warto angażować mięsień znajdujący się bezpośrednio pod bicepsem – brachialis.

Brachialis znajduje się na zewnątrz i pod bicepsem. Przyczepiony jest do kości ramiennej. Jego zadaniem jest m.in. odciążenie pracy stawu łokciowego oraz zginanie ręki.

brachialis.jpeg
Dzięki zaangażowaniu mięśnia brachialis będziemy w stanie powiększyć obwód ramienia oraz zbudować większy „szczyt” bicepsa. Do tego potrzebujemy odpowiedniego treningu, który będzie stymulować ten obszar ramienia. Prace tego obszaru bardzo dobrze można zaobserwować podczas chwytu młotkowego, kiedy na zewnętrznej stronie ramienia „uwypukla” się brachialis.

Ćwiczenia na biceps:

a) Uginanie ramion ze sztangą prostą stojąc – 3 serie po 10 powtórzeń

b) Uginanie ramion ze sztangielkami na ławce skośnej – 3 serie po 12 powtórzeń

c) Uginanie ramienia ze sztangielką na kolanie – 3 serie po 15 powtórzeń +  uginanie ramion na wyciągu chwytem młotkowym

PROGRAM WARSZTATÓW KIF

kif_baner_600x200_02

5 MARCA

  • WYKŁAD TRENINGOWY
  • TRENING CROSSFIT Z PAWŁEM KOZAKIEM
  • TRENING FUNKCJONALNY

6 MARCA

  • Diety głodówkowe, wysokotłuszczowe i ketogeniczne – mgr Justyna Mizera
  • Studium przypadku – omówienie diety zawodnika sztuk walki – brązowego medalisty mistrzostw świata – mgr Justyna Mizera
  • Energetyka skurczu mięśnia (skąd mięsień czerpie energie w różnych rodzajach wysiłku fizycznego, zakwasy – fakty i mity) – dr Krzysztof Mizera
  • Genetyczne uwarunkowania do poszczególnych dyscyplin sportowych (VO2max, skład włókien mięśniowych) dr Krzysztof Mizera
  • Wpływ uprawiania sportów siłowych na układ krążenia – dr Krzysztof Mizera
Komentarze: