Jeśli Twoja dieta odchudzająca połącza z intensywnym treningiem cardio pozwala Ci na szybkie zrzucenie kilogramów, to musisz wiedzieć także, że Twoje masa mięśniowa również ulegnie znacznemu pomniejszeniu.

W badaniach nad osobami, które chcą schudnąć zauważono tendencję, że bardzo niska kaloryczność diety połączona z treningiem cardio jest niezwykle degradacyjna dla masy mięśniowej.

Ochotnicy biorący udział w badaniu podzieleni zostali na dwie grupy, z których jedna posiadała dietę 500 kalorii na dzień, a druga 1250 kalorii. Odkryto, że po zakończeniu badań obie grupy miały podobny poziom utraty wagi. Okazało się jednak, że grupa osób o bardzo niskiej kaloryczności straciło 3 razy więce tkanki mięśniowej niż grupa o większe ilości kalorii w diecie.

Podobnie było w okresie 4 tygodni od zakończenia badania. Ochotnicy z pierwszej grupy wciąż redukowali swoją masę ciała ze znaczną przewagą utraty masy mięśniowej. U drugiej grupy zauważono zmniejszoną utratę tkanki tłuszczowej, jednak zachowanie większej ilości mięśni. Wiąże się to z większą utratą wody oraz glikogenu mięśniowego.

W odchudzaniu jest to z pewnością najtrudniejszy moment, kiedy należy znaleźc odpowiedni bilans pomiędzy redukcją kalorii a utrzymaniem masy mięśniowej na jak najwyższym poziomie. Wiadomo jednak, że jeśli zależy nam na utrzymaniu masy mięśniowej to nie powinniśmy diametralnie ograniczać ilości spożywanych kalorii.

Komentarze: