lean-muscle

Wiele osób dzieli rok na etapy budowania masy i rzeźbienia się. Niektórzy jednak chcą cały rok wyglądać na szczupłych z odpowiednią ilością masy mięśniową i niską ilością tkanki tłuszczową. Jak to zrobić?

Podczas zwiększania masy mięśniowej trudno zachować ilość tkanki tłuszczowej na najmniejszym poziomie. Jest to prawie niemożliwe. Dla niektórych osób to nieciekawa opcja, dlatego wolą cały rok wyglądać tak samo, ale dobrze.

Jak to zrobić?

1. Cały czas kontroluj jedzenie.

Niezależnie od okresu pogodowego musisz jeść to co należy i tyle ile należy. Musisz wiedzieć ile kalorii potrzebujesz w ciągu dnia i jaki stosunek makroskładników będzie dla Ciebie najlepszy. To wymaga pracy i wiedzy.

Gdy zrozumiesz jak działa Twój organizm i ile potrzebuje kalorii i posiłków, wtedy będziesz mógł bardzo dokładnie ustawić idealną dietę.

2. Cardio.

Cardio pomaga utrzymywać szczupłą sylwetkę poprzez utrzymywanie metabolizmu na wysokim poziomie. Ponadto, systematyczne cardio wpływa na poprawę działania układu krążenia.

Inny rodzaj cardio jak na przykład HIIT czyli trening interwałowy o wysokiej intensywności może również zagwarantować szczupłą sylwetkę przy jednoczesnym wzroście masy mięśniowej. Dodatkowo trening ten może pomóc zwiększyć szybkość, zwinność i wydajność organizmu.

Najlepszym rozwiązaniem na utrzymanie wysokiej efektywności cardio jest znaleźć odpowiednią metodę oraz odpowiednie dla siebie tętno.

3. Periodyzacja treningów i odżywiania.

Planowanie jest niezbędne do osiągnięcia celu. Musimy ustalić sobie pewien program zarówno treningowy jak i dietetyczny. Przypadkowość może wpłynąć za utrudnienie osiągnięcia celu.

Każdy cykl treningowy i dietetyczny powinniśmy dzielić na okresy 4-6 tygodni, kiedy to po takim czasie widocznie są jakieś zmiany. Ten okres jest także okresem przyzwyczajenia naszego ciała do jedzenia i treningów. Warto zmieniać, nawet małe rzeczy, aby wciąż zaskakiwać swój organizm i sprzyjać jego rozwojowi.

Komentarze: