Zakończenie treningu powinniśmy traktować jako najważniejszy moment. To chwile kiedy możemy „wycisnąć” z siebie jak najwięcej, pomimo iż brakuje nam już sił. Warto wiedzieć jakie ćwiczenia są efektywne na zakończenie.

To oczywiste, że na początku treningu wykonujemy najbardziej wymagające ćwiczenia, które zabierają największą ilość energii. Do takich ćwiczeń zaliczamy martwy ciąg, podciąganie na drążku, podciąganie sztangi do brzucha.

Superseria na zakończenie

Na zakończenie warto wykonać coś, co będzie dla naszych mięśni zaskoczeniem. Jeśli trenujemy siłowo lub na masę, to bardzo często wykonujemy ćwiczenia w tradycyjnym ujęciu z mniej więcej 1 minutową przerwą.

Aby zakończyć trening efektywniej warto skorzystać z superserii czyli wykonać 2 ćwiczenia jedno po drugim bez przerwy.

Pierwsze ćwiczenie – Przenoszenie sztangielki w leżeniu

W tym ćwiczeniu należy pamiętać o odpowiedniej technice. Sztangielkę przenosimy za głowę trzymając łokcie blisko siebie. Ponadto, Przenosząc sztangielkę z powrotem w kierunku tułowia nie przekraczamy linii obojczyków. Dalszy ruch angażuje mięśnie barków i tricepsów.

PulloverBabe

Drugie ćwiczenie – Przyciąganie linek dolnego wyciągu do brzucha

Podczas wykonywania tego ćwiczenia należy pamiętać o odpowiednim ustawieniu ciała. Odcinek lędźwiowy powinien być prosty a kolana lekko ugięte. Łokcie prowadzimy blisko tułowia i ściągamy łopatki zatrzymując ruch na 3 sekundy.

finishing-moves_brutal-back-superset-for-a-monster-pump_graphics_cytosport-standing-low-cable-row

Te 2 ćwiczenia kończące powinniśmy wykonać w 3-4 superseriach po minimum 10 powtórzeń. Celem jednak jest maksymalne zmęczenie mięśni, aż do wyczerpania. Jeśli zajdzie potrzeba wykonania znacznie większej ilości powtórzeń to zróbcie to.

Komentarze: