unravelyourspine

Nasza postawa bardzo często zostaje zaburzona poprzez złą pozycję siedzenia w pracy czy szkole. Chcemy przedstawić Wam banalne ćwiczenie, które nie tylko wzmocni mięśnie odpowiadające na prostą postawę, ale także pomoże Wam się rozruszać po kilkugodzinnej pracy bądź nauce.

Grupy mięśniowe, które ulegają osłabieniu to najczęściej plecy, ramiona i mięśnie brzucha.

Taki krótki trening zalecany jest osobom, które:

– spędzają długie godziny przy komputerze
– odczuwają ucisk, ból, sztywność karku i ramion
– doświadczają przewlekłego ucisku w zginaczach biodrowych

Ćwiczenie

Przechylanie tułowia przy ścianie – 5 serii

Stojąc przy ścianie z nogami prostymi, pośladki, plecy i głowę przystawiamy do ściany, rozkładamy ręce na boki i przechylamy tułów w lewo i w prawo

Wskazówka: Gdy poprawnie się ustawimy (pośladki, łopatki i głowa będą dotykać ściany) i zaczniemy przechylać się na boki pamiętajmy, aby biodra nie ruszały się. Muszą być one cały czas w tej samej pozycji. Podobnie jest ze stopami. Nie mogą się one odrywać od ziemi, ani nie możemy zmieniać ich położenia. Celem tego ćwiczenia jest rozciąganie i wzmacnianie mięśni, zatem w żaden sposób nie możemy sobie pomagać.

Komentarze: