Oczywiście wiadomo, że głównym powodem jest zła technika wykonywanych ćwiczeń, jednak czasem zdarza się również, że to nasza zła postawa wpływa na to, że automatycznie źle ustawiamy ciało podczas wysiłku. Spróbujmy znaleźć remedium na bolące stawy kolanowe.

nicole-box-squat

Zmień sposób myślenia

Na samym początku należy przemyśleć swoje podejście do ćwiczeń. Warto pamiętać, że nie każda maszyna i każde ćwiczenie jest dla Ciebie stworzone. Ile razy wykonując jakiś ruch na jakieś maszynie albo jakieś nowe ćwiczenie myśleliście „Nie czuję tego”? To może świadczyć, że rzeczywiście powinniście dać sobie spokój z tym ćwiczeniem.

Front Squat 11-19-13 A

Podobnie jest z przysiadami w tradycyjnej formie. Nie zawsze najlepszą metodą będzie wykonywanie całego ruchu podczas przysiadów. Chodzi przede wszystkim o to, aby zmusić swoje mięśnie ud do nieprzerwanego napięcia mięśniowego. Dlatego też, wielokrotnie można zobaczyć na siłowni niepełne przysiady wykonywany przez niektóre osoby.

 

Przysiady na boxie

Zamiast wykonywać pełne przysiady ze sztangą, spróbujcie wykonać je na boxie. Oznacza to, że nasz ruch przysiady odbywa się tylko do pozycji boxa czyli zgięcia kolan do 90 stopni w stosunku do podłogi. Biodra w tej pozycji znajdują się nad kolanami.

squats-to-box22

squats-to-box_0

Wejście na box

Do tego ćwiczenia wykorzystujemy sztangielki i box, którego wysokość dostosowujemy do umiejętności.

To ćwiczenie wzmacnia ścięgna oraz dwugłowe ug, pośladki, a także prostowniki kręgosłupa. Pozwoli ono na mniejsze obciążenie kolan i nada stawom kolanowym większej stabilności.

Pozycja wyjściowa powinna wyglądać następująco:

  • Stajemy prosto chwytając sztangielki w dłonie
  • Plecy proste a łopatki ściągnięte do siebie
  • Robimy wykrok na box jedną nogą, tak aby kąt pomiędzy kolanem a podudziem miał max. 90 stopni
  • Opieramy ciężar na nodze wykrocznej i wchodzimy dynamicznym ruchem na box
  • Dostawiamy drugą nogę

 

Zwiększanie zakresu

Jest to potrzebne, aby rozciągać stawy, zwiększać zakres oraz zapobiegać kontuzjom. Ćwiczenia w tym zakresie znajdziecie w artykule poniżej.

http://kif.pl/www/kobiety/zwieksz-zakres-swoich-bioder/

Komentarze: