Ścięgno Achillesa to jedno z najbardziej podatnych na urazy w ludzkim ciele. Wielu sportowców, którzy korzystają z pracy nóg ma problemy z Achillesem, gdyż czasami nawet niewystarczająca rozgrzewka może okazać się szkodliwa. Jak chronić się przed kontuzjami?

Sportowcy wykorzystujący w dużej mierze to ścięgno są najbardziej pdatni na jego urazy. Piłkarze, siatkarze, crossfitowcy, kulturyści, skoczkowie etc. są w grupie, która bardzo często nadwyręża i poddaje niesamowitym obciążeniom ścięgno Achillesa. Co ciekawe, mężczyźni są bardziej podatni na jego uszkodzenia niż kobiety.

Ich ścięgna są lepiej dostosowane do pracy ciała i wykazują większą sprężystość przy udziale tej samej siły. Są one także bardziej elastyczne.

Jak zapobiegać i wzmacniać ścięgno Achillesa?

Oto 2 filmy przedstawiające podstawowe ćwiczenia.

Dieta przyspiesza regenerację ścięgna

Nawet po pełnym zerwaniu ścięgna Achillesa możemy wrócić do pełnej sprawności. Przy pomocy odpowiednie diety może to nastąpić zacznie szybciej.

Aby złagodzić stan zapalny należy:

– Spożywać mięso czerwone, ryby i jajka
– Dodać do diety olej rybny
– Dodawaj do posiłki kurkumę

Wspomaganie gojenia:

– Białko (1,5 g/kg)
– Kolagen przyjmowany z płynami i pokarmem
– Witamina C (2000 mg 2 razy dziennie)

Komentarze: